Avatar billede ronrondk Nybegynder
14. marts 2012 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af IT-kursus for ledige.

Jeg er "igang" med uddannelsen til datatekniker/supporter og har færdiggjort mit grundforløb på teknisk skole i januar 2012. Indtil jeg finder en praktikplads så jeg kan fortsætte på hovedforløbet går jeg desværre ledig og klør mig i røveren.

I den forbindelse har jeg gennem a-kassen ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse og har fundet frem til et par kurser jeg står og skal vælge imellem.

Kurserne jeg har fundet hos en virksomhed i København der hedder itucation er som følger:

- Vidensdeling og kommunikation (SharePoint 2010)

- IT Support og specialist (Microsoft Windows 7)

- Web applikationsudvikling (Microsoft .NET)

- IT Specialist, administrator og konsulent (Microsoft Server 2008)

De er alle af 6 ugers varighed. Umiddelbart vejer jeg mest til kurset om web applikationsudvikling idet jeg interesserer mig meget for det område.

Hvilket kursus vil i mene kan pynte bedst på mit CV i forhold til at søge praktikplads og evt også efterfølgende??

Mere detaljeret info om kurserne kan ses her:
http://www.itucation.dk/kurser-for-ledige/aktuelle-jobkurser/
Avatar billede fikse Nybegynder
14. marts 2012 - 14:07 #1
Hvis du kan bliver Microsoft certificeret igennem nogle af kurserne vil det være en fordel, mht. praktikplads. Det vil pynte godt på dit CV har jeg erfaret :)
Avatar billede ronrondk Nybegynder
14. marts 2012 - 14:17 #2
Ja det har jeg tænkt på.. Men problemet er at man IKKE får certificering på de her kurser. De fører op til det men du skal selv efterfølgende betale for certificeringen. Iøvrigt mener jeg at der er flere af de microsoft kurser som jeg vil få i løbet af selve uddannelsen som datatekniker eller supporter..
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
14. marts 2012 - 16:36 #3
Der findes ikke et rigtigt svar til denne her..
Mener ikke du får nogen brugbare certificeringer via skolen, med mindre du selv tager skridtet.

Så det bedste du kan gøre for dig selv, er at finde ud af hvad det er du brænder for og så hoppe i den retning.

Af dem du lister op der, er SharePoint den nye pige i klassen.
Mestre du den kommer du ikke til at kede dig :)
Avatar billede ronrondk Nybegynder
30. marts 2012 - 14:19 #4
Tak for svaret gorgemuld jeg har tildelt dig points :-)

Jeg hørte fra flere andre sider at sharepoint var en ret fed ting at lære så forsøgte at komme på det kursus men var desværre for sent ude med tilmeldingen så nu blev det til .NET kurset hvilket jeg også glæder mig rigtig meget til.. :-)