Avatar billede JonFossa Praktikant
13. marts 2012 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere om en bunke fælles iPads

Vi er en gruppe mennesker der skal dele en flok iPad's.
Vi vil gerne have at programmer installeres centralt og at alle menneskerne kan bruge en vilkårlig iPad. Altså at de kan bruge én i dag og en anden i morgen.

Derfor overvejede vi at lade dem have fælles Apple-id og fælles iCloud konto. Så sync'er de automatisk til clouden og hinanden.

Men hvad så med mails, kontakter og Facebook konto?
De skal jo gerne være individuelle og følge brugeren.

Hvordan klarer vi den uden at brugeren skal skifte konto på alle de applikationer hver gang han får en anden iPad i hånden?
Avatar billede venturer Nybegynder
13. marts 2012 - 16:10 #1
Det kan du ikke. Kort og godt.
Apple har aldrig været til "dele produkter" og slet ikke til firmabrug.
Oven i det kommer der nogle begræsninger på brugen af et Apple ID. Én konto kan blive brugt på max 10 enhender. Og én enhed kan gøre brug af max 5 Apple ID på én gang (mener jeg).

Den eneste måde jeg umiddelbart kan se en flerebrugerløsning fungere på, er at bruge f.eks. en Citrix server, som brugeren kan logge på via en App. Men så er det jo ikke rigtigt en iPad mere.

/Venturer
Avatar billede JonFossa Praktikant
15. marts 2012 - 12:02 #2
Tak for svar. Hvordan giver jeg dig de lovede points?
15. marts 2012 - 16:33 #3
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

PS: Du skal son standard ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede venturer Nybegynder
27. marts 2012 - 16:22 #4
Jeg lægger et svar (når jeg ellers er vågen) og du accepterer svaret. Så afleverer du points til mig.
Nu hvor du selv har lagt et svar, skal du så lige være opmærksom på om du giver mig alle 30 eller om du deler dem mellem os.
Personligt tager jeg det ikke så højtidligt :)