Avatar billede junko Nybegynder
07. august 2001 - 07:01 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Hvor meget fylder OSX?

Hvor meget fylder en fuld instellation af OS X (inkl. med OS 9.1) på HD?
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
07. august 2001 - 07:20 #1
det fylder 4 cd\'ere....
Avatar billede bbs Nybegynder
07. august 2001 - 10:23 #2
på din hd, der fylder det ca. 450 mb.
Avatar billede lingoman Nybegynder
07. august 2001 - 11:53 #3
hvor meget selve OS X vil optage ved jeg ikke men i følge Apple skal man have minimum 1.5 GB arbejds plads til rådighed på sin HD ved installation.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
08. august 2001 - 20:39 #4
Den fylder ca 600 når du er færdig med at installere men den skal ha lidt plads til at pakke ting ud m.m.

Du skal også regne med at hvis du installerer dev. tools cd\'en fylder den naturligvis mere.

En ting mere er at din Harddisk skal være af nyere (eller hurtigere) dato, ellers går det langsomere end det ellers gør. (og vi glæder os til 10.1)...dvs en gammel slidt hd på 5400 rpm p eller derunder dutter ikke...
Avatar billede styxx Nybegynder
12. august 2001 - 15:06 #5
Fuld installation af Mac OS X + 9.1ca. 1.4GB
Avatar billede styxx Nybegynder
12. august 2001 - 15:08 #6
Hvis du har OS X 10.1 kan du ved installationen skære et par hundrede MB af ved at undlade at installere alle sprogpakkerne.
Avatar billede bendta Nybegynder
14. september 2001 - 23:13 #7
Jeg har prøvet Mac OSx på en iBook med kun 3 gb harddisk og gjorde følgende erfaringer: Regn med at OSx fylder næsten 1.5 gb, altså halvdelen af maskinen, og at der ikke er gode muligheder for at udvide computeren hvis der kun er et usb-stik. Så med mindre du har mindst 6 gb harddisk og to usb-stik er det ikke umagen værd at prøve osx!

Bendt Alster