Avatar billede Qhran Nybegynder
13. marts 2012 - 13:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

php finde mellemrum

Jeg er i gang med at lave et login, men brugernavnet må ikke indeholde mellemrum så jeg vil lige høre om nogle af jer kan give mig en metode til at opdage om der er mellemrum i en string. Det er vigtigt for ellers vil den ikke være i stand til at oprette en tabel der er vital for brugeren.

PS: All indlæg skal helst være svar så jeg kan lukke denne thread snart.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2012 - 14:06 #1
lav et loop, der løber strengen igennem (accepter kun godkendte tegn) så kan du også undgå nogle som fx {µ$}
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2012 - 14:12 #2
Jeg ville nok gøre det både server- og client side, bare for brugervenlighedens skyld.

Client:
http://stackoverflow.com/questions/1731190/javascript-check-if-a-string-has-white-space

Server:
http://php.net/manual/en/function.strstr.php //f ex
Avatar billede Qhran Nybegynder
13. marts 2012 - 14:20 #3
tak for dem, jeg prøver dem lige igennem efter undervisning.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2012 - 00:43 #4
et test om det valgte matcher en regex som angiver valide tegn virker meget attraktiv paa mig
Avatar billede Qhran Nybegynder
16. april 2012 - 23:02 #5
Har fået det til at virke, men eftersom ingen har lagt deres indlæg ind som svar vil jeg derfor lukke dette spørgsmål med eget svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2012 - 00:08 #6
Ingen feedback om hvad der virkede.

Og beholder selv point.

Tsk tsk.
Avatar billede Qhran Nybegynder
17. april 2012 - 09:35 #7
HØR HER. Jeg er blevet skoset for at det forbliver åbent. Men ingen svar er svar, kun kommentarer, derfor er der ingen point. Hvis i vil have point, så kan i sende det som svar til at starte med.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 01:37 #8
Der er en meget nemmere loesning: bare undlade at bruge tid paa dine spoergsmaal!