Avatar billede hurra Novice
13. marts 2012 - 10:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu, dr netradio og andre

Jeg har et stort problem på min arbejds computer: Jeg kan ikke høre dr netradio længere.

Det virkede indtil for kort tid siden, og jeg ved ikke om eller hvad jeg har installeret på computeren, for at få det til at holde op med at virke.

Jeg har en anden computer, som er på samme netværk som min arbejds computer. Den spiller det fint. Og selv om jeg har min arbejds computer med hjemme, på mit eget relativt åbne netværk, kan den stadig ikke spille netradio.

For at teste lidt, har jeg prøvet at se film fra en række flash video sider. Det er kun youtube der virker. Alle andre tjenester sker der ikke noget fra.

Jeg har både prøvet chrome og firefox med samme resultater.

Som en sidste detalje, nu her mens jeg skriver det her spørgsmål, er min cpu load helt i top, det er gtk-gnash der trækker resourcerne for at vise reklamerne på siden.

Jeg har ingen ideer om hvor jeg skal starte med at søge efter en løsning. Nogle bud?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. marts 2012 - 11:00 #1
prøv evt denne - havde også problemer en gang så hand jeg dette direkte link.

http://www.dr.dk/hjaelp/DR%20Netradio/20111020145139.htm
Avatar billede hurra Novice
13. marts 2012 - 13:29 #2
Ahhh, det var dejligt :)

Selv om jeg nu gerne ville ha den rigtige dr netradio ting til at virke, dækker den her løsning mine behov. Jeg har downloaded alle m3u'erne, som nu ligger på mit skrivebord. Så kan jeg bare dobbelt klikke på den kanal jeg vil høre.

Kommer du med et svar?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. marts 2012 - 09:27 #3
jep- hermed et svar