Avatar billede spidsbjerg Nybegynder
13. marts 2012 - 09:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bundkort skift fra Z68AP-D3 til Z68XP-UD3 for 300 kr.

Hejsa

Som ren bruger, der bare skal spille derudaf når maskinen er hentet hjem - kan det så betale sig at skifte bundkortet fra et Gigabyte Z68AP-D3 til et Z68XP-UD3 for 300 kr?

Hvad vinder man ved det?

Resten af maskinen er:
Intel® Core™ i7-2700K 4x3.50GHz (Turbo 3.90GHz)
Ram: Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 DualChannel RAM
Harddisk: Seagate 1000GB SATA3 6Gb/s Fluid Silent 7200rpm
Grafik: Nvidia GeForce GTX580 1536MB grafikkort
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2012 - 11:22 #1
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2012 - 11:24 #2
Og det kan du så ikke alligevel. Jeg prøver igen:

www.gigabyte.com/products/comparison/list.aspx?ck=2&pids=3897,3978
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2012 - 11:26 #3
Virker heller ikke. Kopier hele teksten i linket ovenfor og indsæt det i adresselinien i din browser, så skulle den være der.
Avatar billede spidsbjerg Nybegynder
13. marts 2012 - 12:08 #4
Modtager - jeg bliver desværre ikke så meget klogere :)

Forskel i noget lyd support (+ dolby home) Det er lige meget.

Forskel i expantions slots (+ running at x8 (PCIEX8))
Forskel i storage interface (+ Marvell 88SE9172 chip)
Forskel i internal connectors (13.1 x USB 3.0/2.0 header; 14.1 x IEEE 1394a header; 15.1 x serial port header )

Hvad betyder de 3 ting? Hvad er senariet for at skulle bruge nogle af disse ting?
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2012 - 13:30 #5
#4.

De forskelle, du nævner, kommer nok aldrig til at betyde noget for dig, hvis gaming er det, du vil bruge den til. Noget andet, som kunne få betydning mht. gaming, er dette for GA-Z68XP-UD3:

1.Support for AMD CrossFireX™ / NVIDIA SLI technology

... og dette for GA-Z68AP-D3:

1.Support for AMD CrossFireX™ technology

SLI og CrossFire er henholdsvis Nvidias og AMD's teknikker til kørsel med to grafikkort på samme bundkort for at sætte mere fut på grafikken, f.eks. ved spil. Se her:

www.tomshardware.co.uk/forum/245454-15-crossfire-faqs

I dit tilfælde betyder det, at du med et Z68AP-D3 bundkort ikke har mulighed for at sætte et ekstra GeForce GTX580-kort i, fordi der ikke er understøttelse til SLI på det.
Avatar billede spidsbjerg Nybegynder
13. marts 2012 - 16:13 #6
Ok, tak for snakken. SLI optionen havde jeg ikke lige fanget.

Så det bliver en afvejning af prisen ved næste opgradering for et:

"Helt nyt grafik kort" Vs "UD3 + ælder grafikkort i SLI."

Det er fint.

Kan du droppe mig et svar - er det ikke det der skal til for at give point?
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2012 - 16:31 #7
Velbekom, og her er svaret, som du så skal acceptere for at flytte point fra din til min konto :-)

Har du computeren derhjemme hos dig nu, eller er den/delene på vej?
Avatar billede spidsbjerg Nybegynder
13. marts 2012 - 17:10 #8
dele bestilt...
Avatar billede milter Ekspert
13. marts 2012 - 17:32 #9
OK, så kunne en mulighed være at bytte til et AMD-grafikkort af samme kvalitet som GTX580. På den måde kan du med et Z68AP-D3 bundkort fremtidssikre dig, hvis du skulle få lyst til at sætte et grafikkort mere i maskinen.

Men den slags planer har du måske ikke?
Avatar billede spidsbjerg Nybegynder
13. marts 2012 - 18:51 #10
nej, men tankerne var der som udspring af dine input :)

Tror bare jeg trækker en streg i sandet og siger nu er det god nok... Der kommer altid noget fristende kort efter man har klemt på "køb" alligevel.

men tak for opfølgningen!!!