Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
12. marts 2012 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Minecraft

Nogen der ved hvorfor minecraft ikke fylder så meget?
Når jeg kigger i mappen hvor alle dataerne fra spillet er gemt, fylder det ikke engang 100 mb...
Det er da lidt underligt, for et spil som dette...
Normalt ville det da fylde meget mere...
Hvis det planter andre filer i systemet, vil jeg gerne have fat i dem, så jeg kan lave et usb-stik hvorfra jeg kan køre minecraft, uden det installerer noget på computeren...

Så spørgsmålene er:
Hvorfor fylder det så lidt?
Gemmer det andre filer i systemet, end i mappen "H:\Users\User\AppData\Roaming\.minecraft" ?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2012 - 17:38 #1
Dette er blot et gæt, men måske der bliver brugt komprimering af filerne? :) Du kan ikke helt sammenligne Minecraft med alle de andre spil de andre spil er bygget på DX og oftest ikke OpenGL som Minecraft er, de har os mere graffik i sig og oveni det en bestemt "historie" og derfor skal hver bane være grundlagt, i minecraft bliver hver verden auto genereret, men spillet ved hvor hver "blok" så at sige har sin kilde.. fx så tvivler jeg på at der er 100000 filer der hedder dirt, cobblestone, stone etc.. derimod så er der nok 1 fil for hver og så kan spillet henvise til den ene fil :)

Men igen det er blot lidt et gæt, der er nok andre med langt mere viden ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2012 - 19:39 #2
Minecraft kræver da vist at man er online, så er det ikke blot data der ligger online man ser?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2012 - 19:51 #3
#2 Det kræver kun du er online mht login :) Derefter kan du spille offline/online som du vil, online kræver dog oftest at man har en bruger da serverne kan bruge online-mode som gør at hver bruger der logger på server bliver tjekket :)
Avatar billede kjeldsted Novice
12. marts 2012 - 23:39 #4
Nu er det mest krævende ved spil som regel grafik elementerne. Og altså. Ikke for at sige noget skidt om minecraft, men det er jo ikke ligefrem det nyeste state-of-the-art grafik. Til mange spil ligger der jo tusindvis af forskellige billeder og sådan. Minecraft er bygget op af gange få, der desuden er en forfærdelig opløsning. Så mon ikke en del af forklaringen ligger dér.
Avatar billede DanielDk Nybegynder
13. marts 2012 - 08:59 #5
MineCraft i sig selv kræver ingenting. De filer du har gemt på din computer er udelukket til Saves. De "visuelle" filer ligger online hvor spillet er beregnet til at spilles. Derfor fylder dine filer ikke noget. Hvis du "modder" spillet kommer det til at fylde meget mere. Som udgangspunkt vil jeg godt sige du kan installere spillet på et USB men det kræver du flytter filerne fra: C:\Users\"BRUGER"\AppData\Roaming\.minecraft til dit USB.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
30. marts 2012 - 19:46 #6
tak for hjælpen :p...
Har fundet ud af det... :)... Hvis I vil vide hvordan så skriv til mig...
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2012 - 19:51 #7
Ok det gøre jeg så her. Hvad gjorde du?