Avatar billede Louise94 Nybegynder
11. marts 2012 - 21:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tastaturet laver dobbelttegn selvom der kun trykkes en gang

Jeg har på det seneste fået et problem med min computer, da den er begyndt at lave dobbelt ^, ~ og ¨.Det vil sige at hver gang jeg skal bruge et af disse tegn, hvilket er meget ofte, kommer der to af tegnene frem, selvom jeg kun har trykket en gang. Dermed kan jeg heller ikke lave umlaut, hvilket er et stort problem for mig.

Jeg håber at nogle kender til dette problem, og kan fortælle mig hvordan problemet kan løses. Jeg er ikke klar over om det er noget med indstillingerne at gøre, men det er der sikkert andre som ved.
Avatar billede zoso Novice
11. marts 2012 - 22:14 #1
Dit problem skyldes en virus, som laver om på dit tastaturet.

Denne fornyelige oprettede tråd omhandler samme problemstilling, som du oplever. http://www.eksperten.dk/spm/958928 (Se #12)

Hvis du ikke oplever nogen ændring, skyldes det en anden virus.
Ved dette tilfælde skal du rense din pc - brug denne guide.
http://www.eksperten.dk/guide/1232
Avatar billede Louise94 Nybegynder
13. marts 2012 - 19:00 #2
Når jeg trykker på de links som står ved #12 er det som om at de er udløbet, og mit problem er derfor stadig ikke løst.
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 21:29 #3
#2 Udløbet? Hvilken meddelelse får du når du klikker på dem?
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2001-112807-0949-99
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2002-100117-4923-99

Husk at klikke på "Download Removal Tool".
Avatar billede Louise94 Nybegynder
13. marts 2012 - 21:31 #4
Der står "404 thats an error" og så at linket ikke kunne findes..
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 21:58 #5
Avatar billede Louise94 Nybegynder
14. marts 2012 - 12:07 #6
Jeg har nu fået installeret antivirus, og problemet er nu løst -tak for hjælpen..
Avatar billede lgror Nybegynder
08. januar 2013 - 09:41 #7
Jeg ved, at dette er en gammel tråd, men da jeg netop har haft samme problem med mit tastatur og fandt denne tråd i min søgning efter problemet, så kan tråden måske stadig være aktuel og derfor skriver jeg mit bidrag til løsningen.

Jeg troede bare, at jeg havde været fummelfingret med mit tastatur, men tråden her fortalte mig, at det var en virus. Ganske rigtigt, så fandt Malwarebytes 19 inficerede elementer alle med navnet Trojan.FakeMS. De blev sat i karantæne og slettet.

Men tastaturet ville stadig ikke skrive tysk umlaut korrekt og da jeg søgte på nettet efter trojan fakems blev jeg flere gange mødt med siden "404: That's an error". Selvom denne side så rigtig ud med farvede Google-bogstaver og en fin lille tegning, så blev jeg klar over, at computeren stadig var inficeret, men Malwarebytes fandt ikke længere noget og det gjorde Microsoft Security Essentials heller ikke.

For at komme uden om 404-fejlen brugte jeg en anden computer, der ikke var inficeret. Her fandt jeg så forskellige sider med løsningsforslag:

MRT.exe (Malicious Software Removal Tool fra Microsoft), men den fandt ingenting
TDSSKiller.exe (anti-rootkit fra kaspersky), fandt heller ikke noget
Jeg gik også ind i MSConfig og deaktiverede samtlige start programmer, men det hjalp heller ikke.

Løsningen viste sig at være Norton Power Eraser fra Symantec.

Jeg downloadede NPE.exe og overførte det til den inficerede computer via en USB-stick. Programmet fandt og fjernede følgende startup item: appdata\roaming\peuq\awilq.exe. Det er muligvis et tilfældigt tildelt navn, for jeg har ikke kunnet finde nogen informationer på nettet, men nu hvor det er væk, virker min umlaut igen og jeg får ikke længere 404-fejlen.