Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2012 - 17:47 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hårdnakket mappe

Jeg har prøvet at slette mappen som "superadmin" og fejlsikret tilstand, men får samme fejl. Hvad kan jeg så gøre?

http://gratisupload.dk/billede/thumb/675572/full/

Filen ligger på min eksterne WD My Passport HDD. Den er lavet af det medfølgende program WD SmartWare.
Avatar billede Broxigar Praktikant
11. marts 2012 - 17:57 #1
Du kunne brænde en LiveCD med Linux på, fx Linux Mint, og så prøve at slette filen gennem deres interface
Avatar billede jacsefrafaxe Nybegynder
11. marts 2012 - 18:00 #2
Prøv under instillinger og ændrer din nuværende bruger til admin!

Jacob Nielsen
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 18:24 #3
Har du Malwarebytes?
Under flere værktøjer er der et program der hedder FileAsassin.

Jeg her dog ikke selv prøvet at bruge den, da jeg bruger Eraser selv.
Unlocker er der også, men jeg er i tvivl om den virker i Win 7
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 18:30 #4
Avatar billede irminger Praktikant
11. marts 2012 - 19:35 #5
Hvad sker der hvis du i fejlsikret tilstand starter en prompt op som administrator (højreklik på kommandopromt - kør som administrator) og efterfølgende starter en taskmanager hvor du lukker explorer processen - så det eneste du har kørende er en prompt.

Del c:\minMappe /F

efterfølgende kan explorer startes igen for at få gui frem.

- irminger
Avatar billede irminger Praktikant
11. marts 2012 - 19:37 #6
Hvad sker der hvis du i fejlsikret tilstand starter en prompt op som administrator (højreklik på kommandopromt - kør som administrator) og efterfølgende starter en taskmanager hvor du lukker explorer processen - så det eneste du har kørende er en prompt.

Del c:\minMappe /F

efterfølgende kan explorer startes igen for at få gui frem.

- irminger
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2012 - 20:38 #7
#1: Havde håbet på et lidt lettere indgreb. Dog kan det jo blive sidste udvej..

#2: LAD VÆRE MED AT LÆSSE ET SVAR MED DET SAMME!!!! ISÆR NÅR MAN IKKE KAN BRUGE DIN LØSNING TIL NOGET SOM HELST!!!!!!!!! Du ved tydeligvis ikke hvad superadmin er. Det er nemlig den skjulte konto i Windows der har flere rettigheder end en almindelig konto.

#3: Jeg går i gang med det samme.
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2012 - 20:40 #8
#3: Malwarebytes kan kun klare en fil af gangen... Det vil jeg nu alligevel ikke gøre med cirka 2½ tusind filer.

Prøver #5 før jeg downloader programmer.
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2012 - 22:09 #9
Cmd må også give op... Den tog få filer men der er stadig 2387. Jeg prøver nogle af de programmer, 220661 har foreslået, i morgen.
Avatar billede pstidsen Novice
12. marts 2012 - 17:15 #10
#4: Hvordan virker programmerne? *o
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2012 - 19:05 #11
Unlocker kender jeg kun fra anbefalinger fra eksperten, så den kan jeg ikke lige hjælpe med.

Med hensyn til Eraser, så skulle den i den nye version formodenligt også lægge i højreklik menu.
Man højreklikker så på filen og vælger erase.
Det kan være at programmet ikke med det samme kan slette filen (fordi den er i brug af andet program/tjeneste), men foreslår den slettes ved næste boot.
I den version jeg har (5.8.8) der fungerer det på denne måde.
Avatar billede pstidsen Novice
12. marts 2012 - 22:16 #12
Eraser kunne ikke gøre noget som helst. Den siger "Completed with errors" og har ikke slet noget. Unlocker kan jeg ikke få åbnet. Windows prompter med "Vil du tillade at dette program...", jeg siger ja, men så sker der ikke mere.

Jeg har tænkt på at starte i fejlsikret tilstand med kommandoprompt. Kan der ske noget ved at prøve?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2012 - 22:26 #13
Nej det tror jeg ikke der gør.
Men jeg tror nu snart mere på #1 som løsning på dit problem.
Og det tager nu ikke så lang tid.
Tænk på du kan bruge den hvis du skal redde filer en anden gang.
Avatar billede pstidsen Novice
12. marts 2012 - 22:39 #14
Forstår det ikke helt... Skal jeg lave en ny partition, installere Linux og så boote på en CD eller hvor er det Linux kommer ind i billedet?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2012 - 22:42 #15
Nej du henter liux og brænder iso filen på cd. Når du putter den i drevet under boot får du muligheden til at prøve Linux, og den kører rent fra cd rommen. Du skal ikke installere den.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2012 - 22:48 #16
Mint:  http://linux-mint.dk.malavida.com/d5045-download-gratis  Kender jeg ikke.
Ubunto: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
Den har jeg hentet på et tidspunkt og brændt ud, og valgt at "prøve"
Jeg kunne manøvrere rundt på Windows installationen med den.
Synes det er værd at prøve en af dem.
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 09:53 #17
Jeg har kun USB stik. Kan jeg bare bruge Windows' tool til at lave bootable USB stik? Eller har du et andet program?

Kan jeg egentlig ikke bare bruge mit Windows 8 Beta styresystem til at prøve at slette det?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2012 - 16:31 #18
Jeg har ikke arbejdet med styresystemer på usb desværre og andre programmer.... næ ikke umiddelbart. Sorry. :-/
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 16:51 #19
Der er en guide på Ubuntu siden...

Hvad er det her for noget? http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/windows-installer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2012 - 17:01 #20
Det ved jeg ikke, men det var heller ikke det jeg linkede til.
Det var en .iso fil.
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 21:31 #21
Så troede man lige at Ubuntu havde løst det hele for det så fint ud i Ubuntu.

Men så ser jeg inde i Windows at filen bare er flyttet til F:\.Trash-999\files. What to do?

Derudover så blev noget (kun noget. Mange af programfilerne er der endnu) af min browser (Opera) slettet mens jeg gjorde det.. Mærkeligt. Er der en log hvor man kan se om jeg har mistet andet?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2012 - 22:10 #22
Hmm det er ikke nemt det her.
Jeg må indrømme jeg er lidt på bar bund.
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 22:19 #23
Jeg går på Linux igen.

Men var jo så smart at slette det hele. Både på USB'en og iso filen.. Arbejder videre i morgen.
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2012 - 19:50 #24
Så er problemet løst. Jeg havde ikke slettet mappen fra papirkurven i Linux og derfor lå den der stadig (deraf navnet på mappen, Trash).

Smid svar Broxigar og især 220661!
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2012 - 21:06 #25
Skal I ikke have nogle points?!
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 14:35 #26
Hvis jeg ikke snart får et svar, lukker jeg selv!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2012 - 16:15 #27
Det er i orden du lukker.
Jeg har dog ikke fået noget fra denne tråd siden jeg lagde #22 før nu.
Men det er ok, det er ikke første gang Eksperten "glemmer" at smide indlæg ud ;-)