Avatar billede gmn Nybegynder
11. marts 2012 - 00:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af data

Jeg har et regneark, der indeholder data fra ca. 300 spørgeskemaer med ca. 25 spørgsmål. De fleste kolonner indeholder besvarelser i form af tal, men 2 kolonner indeholder tekst, som er svar fra åbne spørgsmål. Jeg vil nu gerne have mulighed for at vurdere de åbne spørgsmål ud fra forskellige kriterier fra nogen af de første kolonner, som indeholder alder, køn mv. Jeg vil gerne sidde med et regneark, der har alle de oplysninger, de enkelte rækker indeholder, men kun det antal rækker, der opfylder et eller flere kriterier i en kolonne. Hvordan ser sådan en formel ud og hvor skal den stå?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. marts 2012 - 12:20 #1
Hvad med at skjule kolonner?
Avatar billede gmn Nybegynder
11. marts 2012 - 12:42 #2
Jeg har brug for alle kolonner, men ønsker at fravælge de rækker, der ikke opfylder betingelserne for alder (f.eks. under 60), køn (mand eller kvinde) og erfaring af en bestemt art.
Jeg har tænkt på, at jeg kunne kopiere alle data over i et nyt ark, og der markere hele arket og så skrive den formel i formellinien, der fravælger alle de rækker, der ikke opfylder kriterierne. Det er meningen efterfølgende at dele svarene i de åbne spørgsmål op i 5-6 kategorier, som så sammen med de udvalgte aldersgrupper kan sige noget om, hvad man har af ønsker til den situation, de verbalt er blevet bedt om at beskrive.
Avatar billede gmn Nybegynder
11. marts 2012 - 13:43 #3
Hver række indeholder svarene fra en person i spørgeskemaundersøgelsen. Kolonnerne er navngivet med spørgsmålsnr.
Avatar billede store-morten Ekspert
11. marts 2012 - 14:36 #4
Filter på overskrifterne.
Avatar billede gmn Nybegynder
02. april 2012 - 23:02 #5
Det kommer jeg ikke længere med. Hvordan får jeg lukket dette spørgsmål?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. april 2012 - 23:18 #6
Opret selv et svar og accepter dette.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. april 2012 - 23:20 #7
En VBA-løsning kunne måske have hjulpet dig..
Avatar billede gmn Nybegynder
10. april 2012 - 00:36 #8
Ja, men jeg valgte en manuel løsning, da undersøgelsen var af begrænset karakter og jeg havde begrænset tid.