Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2012 - 18:50 Der er 6 kommentarer

Server Hjemmehost

Hej alle eksperter :D
Jeg har gået og kigget på en server som jeg ville hoste hjemmefra.
Serveren skal bruges til enten Minecraft eller Counter Strike Source.
Men jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal kigge?
Den skal have ca. 8 Gb ram.

Mit budget er på 5000-8000 Kr.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
10. marts 2012 - 20:11 #1
Nu ved jeg ikke, hvilke krav du har til processor, men jeg har selv denne fätter körende hjemme med SBS 2008 (med 4GB RAM):

hp microserver n40l

Op til 8GB RAM
Lavt strömforbrug
"Rigtig" serveropbygning med plads til 4 eller 5 harddiske
RAID 0 eller 1
ILO mulighed
Lav pris
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2012 - 20:43 #2
Er du klar over hvor jeg kan købe den?
Avatar billede tobrukDk Novice
10. marts 2012 - 21:39 #3
#2 du skal bare lige tænke på størm og hvor god server skal den være og du skal have godt net og ja alt muligt andet.. hvorfor køber du ikke en server så skal du ikke tænke på noget som helst . jeg kan husk da min far havde Cs:s server så brugt han utroligt meget størm han brugt for en familie på 8 personer om året!!!
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2012 - 22:48 #4
#2 Skal den køre 24/7 eller kun når DU vil have de skal være aktiv?:)
Avatar billede jesna Nybegynder
11. marts 2012 - 07:00 #5
Avatar billede js_delphi Nybegynder
12. marts 2012 - 18:09 #6
Jeg köbte min direkte i HPs internet-shop.
Den bruger med 3 harddiske ca. 45W uden strömbesparende funktioner aktiveret.