Avatar billede sluppermanden Nybegynder
09. marts 2012 - 10:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over adresser og kommuner

Hej,

Jeg har undfordring i at finde kommune oplysninger.
Jeg har en persons adresse dvs. by, postnr ,vej, husnr.
Nu vil jeg gerne finde ud af hvilken kommune han tilhører.

Er der nogen der ved hvor man kan finde en oversigt over hvilke adresser der tilhører hvilke kommune?

Mvh Rasmus
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2012 - 10:49 #1
Slå postnummeret op på post.dk
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
09. marts 2012 - 10:55 #2
Umiddelbart er der kun en med regionsopdeling ikke kommune.
Avatar billede rbidstrup Nybegynder
09. marts 2012 - 11:00 #3
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
09. marts 2012 - 11:11 #4
Lidt ærgligt at det er en PDF, jeg vil gerne have noget jeg kunne hente online, enten csv eller database. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. marts 2012 - 11:16 #5
Postnumre og kommuner har som udgangspunkt ikke noget med hinanden at gøre. Postnummer 7000 ligger både i Fredericia og Vejle kommuner.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
23. april 2012 - 08:35 #6
Tak for svar Erik.
Det var også min oprindelige tanke.
Men jeg har stadigvæk ikke nogen ide hvor man kan finde en fortegnelse over adresser og kommuner.
Måske bare en public webservice hvor man kan slå en  enkelt adresse op. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. april 2012 - 09:13 #7
Den anførte PDF kan jo hurtigt laves om til en tabel i en database. Er det hvad du søger? Husk også, at der sker ændringer - for nogle få år siden blev Randers delt op i flere postnumre. Det kom der meget sjov ud af.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
23. april 2012 - 11:19 #8
Efter ideen med webservicen åbnede jeg min søgning lidt og fandt
http://geo.oiorest.dk

Her er et api som finder oplysninger på adresser
http://geo.oiorest.dk/documentation/api/adresse.aspx
e.g.
http://geo.oiorest.dk/adresser?vejnavn=Guldsmedegade&husnr=3

Så det vil løseproblemet. Tak for jers hjælp.