Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2012 - 16:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Godt cms?

Hej, helt simpelt: søger cms (hved ikke om der er det helt rigtige ord, et system hvor de ved hjælp af drag n`drop eller lignende kan redigere deres website jeg har designet i HTML, CSS, Javascript, Jquerry...) der kan opfylde at:

  -Være online fungerende (mine kunder kan redigere deres side online
OG EKSTREMT NEMT OG LOGISK!!! og uden at de skal downloade noget eller instalere noget)

  -jeg vil meget gerne ha`muligheden for at kunne lave en unik designet online "portal" hvor igennem mine kunder kan logge ind mens de ser på mit logo
og når de er inde skal de redigere i et unikt design tilpasset version

  -Der skal være med mulighed for at indstille det mine kunder ser til dansk sproget

  -Jeg skal kunne administrere det hele.

  -Det skal fungere på denne måde eller lignende at når jeg skriver noget som "{editable area}" så bliver det redigert bart område

  -Hosting

  -gratis subdomæne som "min-kundes-side.cms2000.com"

  -ville være fantastisk hvis jeg kunne importere et Dreamweaver design i dreamweaver eller website format og så gør den det "ikke noget kode men klik -redigerbart"

  -Må meget gerne være gratis, men vil også gerne betale (det skal så bare ikke være alt for dyrt... )

Ved at det er utroligt meget men nogen der kender noget lignende?
Avatar billede keysersoze Guru
08. marts 2012 - 16:52 #1
Der er masser af gode CMS derude og også rigtig mange gratis - det første du skal gøre op med dig selv er nok om du vil gå PHP eller ASP.NET vejen og dernæst vil mit råd være at kigge på mulighederne i flere af systemerne så du har en idé om hvorvidt det, i hvert fald med en vis sandsynlighed, passer til dine krav, ellers ender det med en mudderkastning om hvorvidt det ene system er bedre end det andet.

Til ASP.NET vil Umbraco eller Composite være nogle rigtig gode muligheder at kigge på - til PHP er det nok systemer som Wordpress, Joomla, Drupal og Typo3 der er mest nærliggende.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2012 - 17:15 #2
ASP.NET tak,
men læs venligst mine krav online uden at downloade noget?...
Avatar billede keysersoze Guru
08. marts 2012 - 18:34 #3
Jeg forstod det som at brugerne ikke skulle downloade noget mens det var noget andet for dig. Men stadig, du kan sagtens få flere af løsningerne som 1-click install hos flere webhoteller - altså skal hverken du eller brugerne skal downloade noget. Det kan dog gøre det noget mere udfordrende at udvikle da du så, fx i umbraco, er tvunget til at lave al opsætning i xslt fremfor .net fordi du ikke kan arbejde i fx visual studio (i hvert fald når vi taler pre version 5). Er dette målsætningen vil jeg dog mene at du enten skal slække lidt på kravene eller netop bruge noget mere tid på at sætte dig ind i de enkelte systemer - du får riiigtig meget foræret, men det hvis det er et problem at downloade koden kan det let blive op ad bakke at konfigurere til at matche alle krav.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2012 - 18:46 #4
Okay mange tak, jeg har ikke lyst til at sætte mig und i et helt nyt system som fx. umbraco xslt "men det hvis det er et problem at downloade koden kan det let blive op ad bakke at konfigurere til at matche alle krav." mener du ikke ned ad bakke eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2012 - 18:50 #5
og der må også gerne være mulighed for at installere klik apps som billedgalleri, udfyldningsform som du så i cms systemet kan se tilmdelinger til og lignende.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2012 - 19:28 #6
Nogen andre forslag?
Avatar billede keysersoze Guru
08. marts 2012 - 21:16 #7
Nej, jeg mener op ad bakke - jo mere du lægger ud til andre at styre omkring systemet jo mindre kontrol får du selv, og det er betydelig lettere at sidde med hele systemet localhost fremfor ude hos et webhotel.

Det er min opfattelse, kan selvfølgelig tage fejl, at de fleste .NET-løsninger kræver noget mere grundopsætning for at komme i gang end PHP-løsninger - altså ikke installation af selve systemet men konfiguration for at får en hjemmeside som resultat, så søger du så meget plug'n'play som jeg har opfattelsen af så er PHP nok mere vejen at gå. Men ellers har fx Umbraco som jeg har størst kendskab til både plugins til gallery og forms.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2012 - 08:04 #8
Okay, mange tak igen.
Hvis jeg så gerne vil have en god php løsning hvad kan du så anbefale der kan matche mine krav?
Avatar billede keysersoze Guru
09. marts 2012 - 09:59 #9
Jeg er ikke tilstrækkelig inde i de enkelte løsninger i PHP til at kunne pege på en specifik til dit behov - kan desværre kune henvise til dem jeg allerede har nævnt i #1.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2012 - 16:52 #10
Okay, nogen hvor der er inkluderet hosting?
Avatar billede keysersoze Guru
09. marts 2012 - 18:11 #11
unoeuro.com
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 13:54 #12
Ok mange tak, det har givet mig et meget bedre overblik. Vil du have nogle points?
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2012 - 23:42 #13
Det kommer an på om du mener jeg har været til hjælp eller du har behov for mere information.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2012 - 23:42 #14
hov - et svar.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2012 - 13:27 #15
Du har helt klart givet mig god info. Tak
Avatar billede mads67 Nybegynder
10. maj 2012 - 12:59 #16
gratis hosting er ofte langsomt og fuldt af reklame. jeg anbefale servage.dk. de er meget billig og har dansk support.