Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
08. marts 2012 - 13:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny computer, men hvilken?

Hej Eksperter

Har efter lang tid med kun en enkelt god computer i huset (bærbar) besluttet mig for at anskaffe en ny til mig selv, så får konen den anden at rode med :D

Af krav har jeg ikke noget ud over det sædvanlige.
Skal bruge til den surfing, dagligt brug og lidt gaming.
Spiller ikke vildt store spil lige pt., kun spil som League Of Legends, MEN den skal alligevel kunne spille større spil, da jeg gerne vil være på forkant med fortiden, måske jeg finder et spil der kræver en del, eller min 1 årige søn snart gerne vil se lidt fede bil spil om nogle år :)

Har før i tiden selv lavet mine computere, men efterhånden som tiden går, stormer nye ting frem på markedet og synes det er blevet en del uoverskueligt. Så jeg vælger derfor at købe den samlet og slipper for al besværet.

Har en idé om at man får mere for pengene hvis jeg køber en stationær, så det er klart mit valg, medmindre jeg tager fejl.

Håber i har nogle gode råd eller måske lige har en idé til den perfekte comp. til mig.

Mit budget er omkring de 5000 kr.  Har ikke et fast budget, da jeg ikke ved hvad priserne er idag..
Vil hellere bruge 6-7000kr og have en god comp i 5 år, end at bruge 3000,- nu og have en okay comp i 1-2 år..
Men ja, er som sagt på bar bund.

Mange tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede mikaelch Novice
08. marts 2012 - 14:14 #1
størrelse skærm hvilken kræver

spilles der lidt

hvor skal den bruges lidt udenfor eller det kun indenfor vad afvisende computer

mit favorit ligger når jeg selv skal vælge er denne her grundet mærket kendt holder , denne her hastighed høj og er i en størrelse så kan side i bussen og andre steder med  det kan jeg ikke med de store computer http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-x201i-3323-danmark-id-6534234.aspx
Avatar billede Hans1 Praktikant
08. marts 2012 - 14:15 #2
Denne ser interessant ud: [url]http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000010&gruppe=PCnotevision[/url]
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
08. marts 2012 - 14:51 #4
Det er en stationær jeg skal have?
Avatar billede kimtheman Novice
08. marts 2012 - 17:11 #5
Der kunne være sådan en her som har en god processor og fint grafikkort. Og ja man kan altid få noget bedre men det hæver så også prisen.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

Der skal ligges windows oveni på 599kr

Her ser du nogle grafikkorts placeringer:
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Og her kan du sætte de forskellige processore/ grafikkort op mod hinanden:
http://www.anandtech.com/bench/CPU/2

Du kan også købe denne her:
http://topdata.dk/product.asp?product=8069

Der skal så ligges ca. 850kr oveni til windows.
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
08. marts 2012 - 18:14 #6
Har selv kigget på tilbuddet fra topdata.dk
Vision har også et godt bud der.. Det er nok noget i den retning jeg skal have..
Så har man vel computer ihvertfald 4-5 år, uden at man pludselig ser den hoster lidt og har et delay på 1 sek når den åbner sider på nettet... Synes det er træls når det halter en lille smule...

Det et par gode bud :/

Synes det er svært......
Avatar billede kimtheman Novice
08. marts 2012 - 18:17 #7
Nåå det er nu ikke så svært. Det er bare op med pungen og få skidtet bestilt.
De får nok ikke meget bedre til de penge.
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
08. marts 2012 - 22:28 #8
Det tror jeg gerne :)  Det næsten altid et spørgsmål om penge..

Men vil bare gerne have så meget for dem som muligt :D
Avatar billede kimtheman Novice
08. marts 2012 - 22:49 #9
Vil sige...4-5år..ahhh nu sker der rigtig meget på hardware området hele tiden. SÅ ser du bare 5 år tilbage så har det hele rykket for vildt...

Nej du skal ikke købe mere end du har brug for nu. Og så heller købe en ny igen om 4-5 år.
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
09. marts 2012 - 09:42 #10
Disse to der er blevet foreslået fra mm-vision og topdata, hvor langt vil du skyde på de holder?

Tænker ikke helt så meget på spil, for de rykker jo hurtigt fremad med bedre for hvert år.. Men mere sådan med selve computeren, at den ikke hoster i det og er et sekund eller 2 om at åbne en browser ell.lign?
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
23. marts 2012 - 15:50 #11
.