Avatar billede Alsord Nybegynder
07. marts 2012 - 18:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Samle partitioner

Hjælp. Jeg har en HDD som har 2 partitioner som jeg gerne vil samle til en.

Jeg vil sætte pris på "idiotsikker" hjælp.
07. marts 2012 - 18:31 #1
... under hvilket STYRESYSTEM er de tilsluttet ?

Og der er DATA på BEGGE partioner ? Som skal samles til Én samlet partion ?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2012 - 18:44 #2
Hvilken fornuftig grund er der til at sammenlægge de to partitioner?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2012 - 18:58 #3
Hvis det er et c drev og et d drev (recovery partition) så er det en dårlig ide, da du så ikke kan køre recovery længere.
Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2012 - 19:32 #4
Under alle omstændigheder skal du huske at tage backup før du foretager dig noget som helst.

Men, hvilket formål vil du gøre det med?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2012 - 19:41 #5
en af de sikreste er gparted, som du kan hente ned og brænde som boot-cd - så er styresystemet ligegyldigt, da cd'en har sit eget (det er linux).
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
den kan køre fra cd - eller usb, hvis du har en maskine uden drev.
Avatar billede Alsord Nybegynder
11. marts 2012 - 12:32 #6
Jeg kører Windows 7 Enterprise SP1
Formålet er at istedet for at have 5 diske i "denne computer" vil jeg gerne nøjes med 4.
Det er en 3. HDD som jeg har fået!
Avatar billede Alsord Nybegynder
11. marts 2012 - 12:33 #7
Der er PT ikke noget data på den.
11. marts 2012 - 12:39 #8
Diskhåndteringen !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 13:02 #9
#8 Enig
Avatar billede Alsord Nybegynder
11. marts 2012 - 16:45 #10
Diskhåntering....forklar?
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2012 - 17:49 #11
Åben Start og søg på "Opret og formater harddiskpartitioner". Herfra kan du ordne det hele.
Avatar billede Alsord Nybegynder
11. marts 2012 - 22:02 #12
Den er i vinkel, tak for hjælpen pstidsen
Avatar billede Alsord Nybegynder
11. marts 2012 - 22:05 #13
#8 og #11 Skriv et svar så for i point.
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2012 - 22:26 #14
Svar :) Godt du fik det ordnet.

PS: Hvis du vil til at rode mere med partitioner, så download EaseUS Partition Maker. Det kan klare flere "jobs" på samme genstart.
Avatar billede Rigsby Nybegynder
09. maj 2013 - 11:08 #15
Hej med jer,

Jeg er ikke den store computerhaj og for en måneds tid siden crashede min ca. ½ år gamle Acer (750GB HD)

Den blev sendt til rep og kom tilbage med en ny harddisk, den var bare splittet op i 2 lige store partitioner og ikke som den gamle i een stor partition på hele harddiskens størrelse.

Nu er spørgsmålet, hvordan "samler" jeg de to partitioner så de bliver lagt sammen til een stor som det var på den gamle harddisk, styresystemet er windows-7 og der er ikke data på "D-drevet".

Jeg ønsker selvfølgelig at gøre det så sikkert som muligt uden at miste data og gerne uden at skulle ud og købe noget software som jeg sikkert kun skal bruge denne ene gang
Avatar billede pstidsen Novice
09. maj 2013 - 12:59 #16
Svaret er allerde her i tråden. Hvis det ikke hjælper dig, så må du oprette din egen tråd.