Avatar billede Novice-1 Forsker
07. marts 2012 - 10:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Se TV via comper,navnlig DR og -eventuelt TV2

Efter at have set programmet Kontant i aftes om Boxer TV, med alle de problemer som forskellige havde haft med det firma

og efter kortet at dømme ligger vi et  sted, hvor dækningen godt kunne have været bedre

så jeg overvejer om vi, i  sommerhuset, i første omgang skulle satse på kun at kunne tage DR´s kanaler
Men det kan jeg måske gøre uden videre med den nuværende antenne?
--og så en MP-4 box i stedet for en MP-2 box

Men kan man eventuelt få TV 2 på en billig måde, i en eller anden pakke gennem sin PC
Jeg tænker ikke på Fullrate, men på om  der fandtes  en billigere løsning
-så det alene var DR´s og TV-2´s programmer man  fik

--og hvad skal en sådan PC kunne/ hvor gammel må den være
--tænkte på en bærbar PC,(der ikke fylder så meget) der skulle stå deroppe
så folk ikke behøvede at tage PC  med for at kunne se TV
men så ender det vel med at blive meget dyre end et boxer abonnement :-).

Jeg så engang en reklame om at man, for en beskedens engangs investering i "start abonnement"  kunne se et utal af kanaler via sin PC
men TV-2 er næppe med i den pakke
(der givetvis kun indeholdt reklamefinansierede kanaler)

--men bortset fra det, er der så nogen der  kender noget til firmaet / har adressen på dets hjemmeside
jeg mener at de tidligere har reklameret på Facebook.

jeg kan nu se på Boxers hjemmeside, at de giver pengene tilbage, hvis man ikke kan tage TV-2, det er da altid noget

på forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 11:09 #1
Altså, man kan i hvert fald se DR's kanaler gratis på DR nu :D http://www.dr.dk/nu/live#/DR1
Avatar billede larsini Seniormester
07. marts 2012 - 11:59 #2
prøv lige at læse denne tråd - vi har bestemt ikke fortrudt at vi droppede yousee - vi modtager kanon kvalitet på en lille ufo antenne til 500 kr , dog ikke tv2 og tak for det, tv2 kan mig bekendt ikke kan ses på pc som nævnt i går i kontant

http://www.eksperten.dk/spm/951191#reply_7866185
Avatar billede Novice-1 Forsker
06. april 2012 - 19:38 #3
Den der reklame jeg havde set var at man via internettet kunne se vist i nærheden af 100 tv kanaler mod et beskedent engangsgebyr -og jeg havde håbet på/ været så naiv at håbe på at det reklame finansierede TV2 var med i denne eller en lignende -billig- pakke.

er endt med et nyt 22" TV, med mp4
(uden T2 (HD kvalitet fra TV 2))
og efter jeg fandt ud af at man hos boxer skulle betale 190 kr mdl
for den midterste pakke
for at kunne se Charli, som er det eneste der interesserer os når vi er på landet, så har vi helt droppet TV2 og Boxer!,

I øvrigt, hvis man betaler for at se TV2 hjemme via kabel,
så burde man jo kunne se set gratis, hvis man af og til var på landet
akkurat som da det blev bestemt, at selvom man såvel havde TV hjemme som på landet, så skulle man kun betale een licens ud fra det synspunkt at man jo ikke kunne være mere end et sted ad gangen!!

Når det gælder sommerhusejere, der alligevel har været så letsindige at tegne abonnement på TV2 eksempelvis via Boxer
-så må de vel som  når det gælder et telefon/ internet abonnement
kunne sætte det i dvale!!!, eller helt afmelde det når de ikke er der.

PS. kan i ikke lige skrive et svar begge to, så deler jeg pointene mellem jer
Avatar billede Novice-1 Forsker
06. april 2012 - 19:40 #4
de 190 kr er netto!!! prisen  = fast mdl afgift + det de kalder "abonnement"
Avatar billede larsini Seniormester
07. april 2012 - 09:15 #5
ingen point til mig tak - vigtigst er det at du fik løst dit problem
Avatar billede Novice-1 Forsker
31. juli 2012 - 11:48 #6
hej larsini  synes du bør have point for link!!!, det vil vi  sikkert overveje til næste år medmindre TV2 om på sine licensregler

hos DR betaler man jo kun een licens uanset om man man  skiftevis opholdeer  sig på helårsadresse og sommerhusadresse
--men når det gælder TV2 skal man betale to!! licencer
selv  hvis man bor alene
forstå det hvem der kan! :-)

--og det gælder eksempelvis hvis man fårTV2  fra den samme  boxer antenne, to forskellige boxer antenner, eller eksempelvis fra Youse på helårsadressen og boxertv i sommerhuset! :-)
Avatar billede ranni Forsker
31. juli 2012 - 20:13 #7
Jeg har Boxer og flytter bare kortene med til aktuel bopæl og det virker fint dog ikke TV2 og andre mux 3 signaler.
De pixelerer meget, falder ud og forsvinder som kanal.
Jeg har på fornemmelse at teknikken fra BoxerTV har fejlen, men det indrømmer de ikke.
Avatar billede Novice-1 Forsker
02. august 2012 - 09:05 #8
ok  det var jeg ikke klar over at man kunne -flytte kortet med. Sorry
men det kan man jo ikke når man som jeg har -tvungen- youSee på helårsadressen.
--der burde jo kunne findes en løsning så ingen af selskaberne/ leverandørerne kunne føle  sig snydt
eller føle sig lige lidt  eller lige meget snydt
--og at forbrugeren var den eneste der ikke følte dig snydt!!!
Avatar billede Novice-1 Forsker
02. august 2012 - 09:11 #9
ranni
      du kan lægge et svar, så vil jeg give point for at du udredte de praktiske vinkler boxer kontra boxer henholdsvis boxer kontra eksempelvis YoySee.
Avatar billede ranni Forsker
02. august 2012 - 10:47 #10
Hej Novice.
Nu ved jeg ikke lige, hvad jeg skal bruge point til, købmanden og vinhandleren vil ikke give noget for dem ! !
Du skal lige være klar over, at dine TV skal kunne behandle MPEG-4 og helst DVB-T2 (hvis du vil modtage HD kanalerne fra BoxerTV).
Jeg har ikke i prøveudsendelser i HD fra BoxerTV set en forskel, der er 60 kr./mdr værd.

send selv et svar og kvitter,når du vil lukke tråden.
Avatar billede ranni Forsker
02. august 2012 - 11:03 #11
Jeg læste dit oprindelige spørgsmål.
Jeg ser de danske (DR DR2 o.a. dog ikke TV2) på min PC, når konen skal se Sporløs, Toppen af Poppen og lign skodudsendelse.
Jeg har en lille USB modtager (MPEG-4 og DVB-T)købt for et par hundrede kr.
Du kan optage udsendelserne og brænde DVD.
Avatar billede Novice-1 Forsker
02. august 2012 - 11:32 #12
ok jamen så vil jeg se  om jeg kan "betale min købmand" med pointene.

I hvert fald tak for svarene
det ender måske med TV2, med charli  til næste år
forudsat at man kan sætte abonnement  på pause de mdr man ikke er i sommerhuset.
kan i øvrigt se at boxer har sat priserne ned -hvis man bestiller over nettet --og at man nu kan  få en ren TV2 pakke