Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 08:37 Der er 11 kommentarer

Jeg kan ikke komme på Facebook??

Hej.
En helt almindelig dag, som idag, skulle jeg lige på facebook. Men så kommer der bare en side op hvor der står jeg skal gøre alt muligt, for at få det til at virke. Det virker så bare ikke. Det skal lige siges at jeg bruger Google Chrome. Jeg har også prøvet med andre browsere (internet explorer osv.)
Så prøvede jeg at gå på facebook med en anden computer med samme netværk, men heller ikke den virkede. Begge computere kan sagtens gå på andre hjemmesider.

På forhånd, tak :D

Ps. Her kan i se den lange besked, som Google Chrome gav mig:

Denne webside er ikke tilgængelig
Serveren på www.facebook.com kan ikke findes, fordi DNS-opslaget mislykkedes. DNS er den netværkstjeneste, der oversætter et websteds navn til dets internetadresse. Denne fejl skyldes oftest, at der ikke er forbindelse til internettet, eller at netværket er konfigureret forkert. Det kan også skyldes en DNS-server, der ikke svarer, eller en firewall, der forhindrer Google Chrome i at få adgang til netværket.
Her er nogle forslag:
Genindlæs denne webside senere.
Kontroller din internetforbindelse. Genstart alle routere, modemmer eller andre netværksenheder, som du bruger.
Tjek dine DNS-indstillinger. Kontakt din netværksadministrator, hvis du ikke er sikker på, hvad det betyder.
Prøv at deaktivere forudsigelse af netværk ved at følge disse trin: Gå til skruenøglemenuen > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder , og fravælg "Forudse netværkshandlinger for at forbedre indlæsningen af siden". Hvis dette ikke løser problemet, anbefaler vi, at du vælger denne valgmulighed igen for at forbedre ydelsen.
Tilføj Google Chrome som et tilladt program i indstillingerne for din firewall eller antivirussoftware. Hvis det allerede er et tilladt program, skal du prøve at slette det fra listen over tilladte programmer og tilføje det igen.
Hvis du bruger en proxyserver, skal du kontrollere dine proxyindstillinger eller kontakte din netværksadministrator for at sikre, at proxyserveren virker. Hvis du ikke mener, at du skal bruge en proxyserver, kan du justere dine proxyindstillinger: Gå til skruenøglemenuen > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder > Skift indstillinger for proxy... > LAN-indstillinger og fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet "Brug en proxy-server til LAN".
Fejl 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes.¨

Undskyld, det ser lidt voldsomt og rodet ud...;)
Avatar billede kentora Nybegynder
07. marts 2012 - 08:39 #1
Det ser ud til at der er problemer med deres servere. Jeg kan heller ikke komme ind på siden, hverken med IP eller hostname.
07. marts 2012 - 08:49 #2
Du er ikke alene  :-((
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 08:51 #3
Hejsa igen... Her kan I lige se hvordan min skærm ser ud, når jeg prøver at gå på Facebook:/ https://twitter.com/#!/BTwiheart/status/177299867276816384/photo/1/large
Avatar billede kentora Nybegynder
07. marts 2012 - 08:56 #5
Så er det på igen ;)
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 08:59 #6
Tusind tak, jeg var ikke klar over at det var sket for alle:D
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 09:02 #7
Her kan I også se nyheder om det: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/07/081531.htm
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 09:21 #8
Godt, det er oppe og køre igen;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2012 - 09:44 #9
Har ikke haft problemer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2012 - 09:45 #10
#6
Det er ikke alle der var berørt.
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
08. marts 2012 - 11:03 #11
Nej, ok, ikke alle, men jeg troede jeg var den eneste xD