Avatar billede oppes Seniormester
06. marts 2012 - 18:20 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

wi-fi

Skal man købe  ipad  med wi-fi eller ikke.?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2012 - 18:34 #1
ja - hvis du vil have den med i byen - ellers kan du leve uden.
Avatar billede zoso Novice
06. marts 2012 - 18:48 #2
Alle iPads har Wi-Fi - du tænker på 3G?
Avatar billede webgon Nybegynder
06. marts 2012 - 19:28 #3
Det er nok 3G du mener, WiFi er indbygget i alle iPads. Jeg vil sige det kun er nødvendigt med 3G hvis du ved, at du har behov for at bruge nettet på steder, hvor der ikke umiddelbart er adgang til WiFi. Derudover skal du jo også medregne omkostningen til et 3G/data-abonnement hos et teleselskab. Mange selskaber tilbyder i dag "datadeling", hvor du kan få et ekstra sim-kort tilknyttet dit abonnement, og på den måde dele den datamængde du eventuelt allerede har, på dit mobilabonnement. Undersøg eventuelt med dit teleselskab, hvad de tilbyder, hvor meget det koster, og gør op med dig selv om du har brug for det:)
Avatar billede pstidsen Novice
06. marts 2012 - 19:50 #4
#3 svarer præcist på spørgsmål!!

Husk dog t hastigheden på 3G ikke er så høj.
Avatar billede oppes Seniormester
06. marts 2012 - 23:55 #5
hvis man skal bruge gps - er det så nødvendigt at ha  3g
Avatar billede zoso Novice
07. marts 2012 - 01:33 #6
#5 Ja, det er det.
Der er henholdsvis to iPad 2 modeller, hvor den ene kun har Wi-Fi og den anden har Wi-Fi + 3G. Begge modeller kommer med forskeliig lagringskapacitet på 16, 32 og 64GB.
Du kan dog godt bruge Wi-Fi modellen til se hvor du er, sålænge du er indenfor for rækkevidde af et Wi-Fi signal. Der desuden indbygget digitalt kompas.
Den anden model med Wi-Fi + 3G kan via. global GPS satelitsystem fortælle dig din præcise lokation - helt ned til tre meter.
Derudover kan den bruges til alle apps, som kræver detaljerede lokation-information, som bl.a. kortlægning, kørsel, servicelokationer og meget mere.
Avatar billede oppes Seniormester
08. marts 2012 - 13:02 #7
Ok. Kom med svar så vi kan lukke
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 18:31 #8
/zoso
Avatar billede pstidsen Novice
08. marts 2012 - 18:57 #9
Hvis du ikke vil have iPad 3 så vent et par uger og iPad 2 daler i pris ;)
Avatar billede oppes Seniormester
08. marts 2012 - 22:56 #10
claes57- hvad med dig ?
Avatar billede oppes Seniormester
08. marts 2012 - 22:57 #11
det er godt nok ikke så meget at dele- men ............
Avatar billede oppes Seniormester
08. marts 2012 - 22:59 #12
det der med ipad 3 - det er ju 4g men 4G er ikke alle steder- men fungerer den osse med 3G- eller kun 4G?
Avatar billede oppes Seniormester
08. marts 2012 - 23:39 #13
ja det var allerede idag til 2990 kr bla. i el-giganten.
Avatar billede pstidsen Novice
09. marts 2012 - 14:43 #14
Køb IKKE iPad 3 for at få 4G for det virker ikke på denne side af Atlanten... http://www.pcworld.dk/art/214705/den-nye-ipad-kan-ikke-bruge-danske-4g-net

PS: Alt der unstøtter 4G er også 3G kompatibelt.