Avatar billede hitman3k Nybegynder
06. marts 2012 - 09:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytte noget fra et felt

Hej

Håber i kan hjælpe.

Jeg har et felt ved navn "TYPE" daten i den ser således ud "Type-1,Type2,Type3,osv" er der nogen måde hvorpå man kan få alt efter det første komma smidt over i et andet felt?

som har navn "TYPE_Ex"

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2012 - 11:21 #1
Først en lille hjælpefunktion - uden garanti for fejlfrihed ;)

function allLessFirstItem(csStr)
  allLessFirstItem = _  right(csStr,len(csStr)-len(split(csStr),",")(0))-1)
end functon

Derefter som parameter til currentdb.execute i immediate vinduet eller i en query

update <din tabel> set TYPE_Ex=allLessFirstItem([TYPE]), [TYPE]=split([TYPE],",")(0)
Avatar billede hitman3k Nybegynder
30. november 2013 - 21:49 #2
Kan ikke huske om det kom til at virke så lukker