Avatar billede Bullet04 Nybegynder
04. marts 2012 - 20:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bruge harddisk uden OS til data opbevaring under formatering?

Jeg står overfor at skulle formatere min computer og har i den forbindelse en del data jeg gerne vil have med over i den nye install.

Min computer har 3 1tb hard diske, 2 af dem kører i raid 0, og den sidste bare som en enkelt enhed.
Der er installeret Windows 7 Ultimate 64bit i raid 0 enheden.

Mit spørgsmål er så om jeg kan bruge den sidste harddisk til at gemme det data jeg vil have med over og så bare pille den ud mens jeg formatere raid 0 enheden.

Vil det nye OS acceptere en gammel disk hvor der udelukkende lægger data, intet styresystem eller installeret apps?

Og kan det have betydning om jeg vælger f.eks Windows 7 Home Premium 64bit i stedet for Ultimate?

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2012 - 20:41 #1
det vil virke - og som du selv er inde på, så er det sikrest at pille kabel ud fra den disk mens du installerer windows. Når den er på plads og opdateret, så tilslut din tredie disk, og hent data ind.
Avatar billede Bullet04 Nybegynder
05. marts 2012 - 17:41 #2
Fantastisk.

Gider du lave et svar så du kan få point?

Og selvfølgelig, tak for din hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2012 - 17:46 #3
ok