Avatar billede MagnusELH Nybegynder
04. marts 2012 - 16:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har jeg forstået det korrekt? med Linux Ubuntu?

skal til at downloade/installere Linux Ubuntu.
er dette jeg skriver her korrekt?

1. download ned på skrivebord, derefter over på en cd.
2. genstart computeren, med cd'en i computeren.
3. så kommer man ind til Linux Ubuntu skrivebord, hvor man så kan prøve Linux Ubunt.
4. og hvis man gerne vil have det permanent, så trykker men på "install" logoet på skrivebordet.
5. og skal man genstarte computeren igen.
6. og så har man Linux Ubuntu permanent.

Hvis man ikke gider at installere det, men gerne prøve Linux Ubuntu noget mer, så kan man bare slukke computeren.
og stadig have cdén i computeren. så nå man starter computeren op igen, så bruger man stadig Linux ubuntu istedet for Win. 7?

og hvis du ikke gider at bruge Linux Ubuntu mere, så kan du bare tage cd'en ud, og genstarter computeren, og så er du tilbage til Win.7 med alle mine programmer.

er der rigtigt forstået ?
Avatar billede kjeldsted Novice
04. marts 2012 - 16:24 #1
Noget i den stil.
Når du ligger Ubuntu ned på en CD (eller USB stick) og booter denne fra computeren, bliver du spurgt om du vil boote Ubuntu fra CD (eller USB stick) eller om du vil installere Ubuntu.

Hvis du vælger at installere Ubuntu vil den tilmed spørge om den skal overskrive Windows 7 eller om du vil have begge systemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 20:25 #2
Enig i #1
Har selv hentet den og brændt den på cd. Har dog kun valgt at køre den fra cd uden at installere.
Avatar billede MagnusELH Nybegynder
04. marts 2012 - 21:34 #3
Har nu installeret det så at jeg fra starten kan vælge mellem Win. 7, og Ubuntu.

Tak skal du have #1 smid et svar tak
Avatar billede kjeldsted Novice
04. marts 2012 - 23:50 #4
Og det kommer hér :)