Avatar billede Trez Seniormester
04. marts 2012 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind på router

Hejsa,

jeg er ved at sætte en router til naboens netværk så hun kan få en trådløs forbindelse.

Der er kabel fra væggen til switch, og fra switch til en ZyAIR G-1000 access point og fra switch til hendes stationære.

Routeren er en lidt ældre sag hun har fået, jeg har resat den, men den vil stadigvæk ikke tillade at jeg går ind på den i manualen nævnte ip adresse for at konfigurer den.

Har prøvet fra den stationære og den ipad2 der skal på trådløst.

For ipaden kan godt komme på nu, men der er ingen kode på netværket hvilket ikke er godt.

What to do?
Avatar billede rebecca Novice
04. marts 2012 - 15:29 #1
hvilket mærke er routeren, har du husket at når du resetter den skal knappen holdes inde X antal sekunder
Avatar billede rebecca Novice
04. marts 2012 - 15:31 #2
har du evt prøvet at sætte routeren direkte til pc'en
Avatar billede minischitt Nybegynder
04. marts 2012 - 16:26 #3
det skal forbindes således:
1. kabel fra væg til router (og evt. skillefilter imellem dem)
2. kabel fra router til PC og evt fra router til switch

det er først når du har kabel fra router/accespoint til PC at du kan få forbindelse til router første gang efter du har nulstillet den.

efter du har tilsluttet det hele, slukker du router i MIN 30 sek og tænder den igen, genstarter computeren.

efter genstart

i browser (crome, firefox eller anden foretrukken Internet browser)
skriver du:
uden www eller http eller andet

du skulle nu blive spurgt om brugernavn og password
brugernavn: admin
password: er enten tomt felt eller admin
voila, du har nu adgang til router og kan oopstille den til trådløs
Avatar billede Trez Seniormester
04. marts 2012 - 17:28 #4
Der er kun et rj-45 stik på routeren, så har ikke mulighed for at smide den på på den måde.

Manualen siger 192.168.1.2 som den ip der skal tilgås fra computeren, men det er sikkert 192.168.1.1 som skal bruges.

Har selv en opsætning hos mig selv der hedder væg - switch - router, og fra switch har jeg kabel til stationær, så ved det virker på den måde. Da det er en router til wi-fi burde den så ikke kunne klares via safari i iPaden? Hvis den skal til en computer første gang efter reset?

Og Rebecca har nævnt hvad det er for en, ZyAIR G-1000.
Avatar billede minischitt Nybegynder
04. marts 2012 - 19:18 #5
ahhhh ok, jeg misforstod vist noget, jeg troede at ZyAIR G-1000 VAR en router, beklager.

jo du skal bruge 192.168.1.2 som vist i manualen, der er forskel på routere/accespoint, det jeg sagde var bare et gæt på den mest alm. IP.
her er manualen.
http://www.martindobrovolny.cz/vyuka/laboratore/netlab/download/ZyAIR_G-1000_v3_50_UsersGuide.pdf

ZyAIR G-1000 er IKKE en router og kan der IKKE fungere som en sådan, der SKAL være en router imellem vægen (internetforbindelsen) og ZyAIR G-1000 eller en PC med internet og ZyAIR G-1000
den er altså simpelthen ikke i stand til at overlætte signalet derekte fra internettet

så det er sådan her du skal gøre det:
1. der skal gå et kabel (rj-45) fra vægen til en router/modem (skulle meget gerne være leveret fra ISP)som på forhånd allerede er sat op sådan at der er internetforbindelse hvis router/modem er kablet til PC.
2. fra router skal der nu være kabel til ZyAIR G-1000 OG PC ELLER
2b. kabel fra router/modem til pc og fra pc til ZyAIR G-1000 (håb og bed til at router ikke bruger samme IP (192.168.1.2) som ZyAIR G-1000)
3. åben manualen for ZyAIR G-1000 og gå til afsnit "3.1 Accesing the ZyAIR Web configurator" og følg opsætning ifølge manualen :-)

held og lykke, håber du kunne bruge det
Avatar billede Trez Seniormester
05. marts 2012 - 18:12 #6
Cool, takker for uddybende forklaring :)