Avatar billede agerkvist Nybegynder
04. marts 2012 - 08:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Toshiba bærbar, Unmountable_boot_volume / sort skærm.

Har en Toshiba SateliiteL450D-11G der kommer med en blå skærm med UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME når jeg forsøger at starte den op.

Jeg har forsøgt at starte i fejlsikret tilstand, med netværk, kommando prompt og alle andre muligheder i menuen, men intet virker. Computeren genstarter bare og det fortsætter så.

Jeg har forsøgt at boote fra cd - win 7 home premium 32 bit genoprettelsesdisk, hvilket efterlader mig med en sort skærm med muse cursoren fremme, som kan bevæges men det er så også det. Her kan den stå MEGET længe uden fremskridt.

Det samme sker hvis jeg vælger reparer efter at have spammet f8 under opstart. Dette uden cd i.

Der er intet på pcen der er uundværligt, så hvis bare jeg kunne få lov at formattere skidtet ville jeg være glad.

Har googlet røven af og har sgu ikke fundet noget der virker. De fleste steder siger jeg skal boote og så reparere/formattere, men det virker ikke.

Har også forsøgt 'Reparer under opstart' eller hvad der nu står
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2012 - 08:46 #1
Giv disken en gang KILLDISK www.helgec,dk/killdisk.html
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2012 - 08:47 #2
Avatar billede agerkvist Nybegynder
04. marts 2012 - 11:40 #3
Det tjekker jeg helt sikkert ud.

Efter denne proces bør jeg vel kunne geninstallere windows fra gendannelsesdiskene ikke?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2012 - 13:25 #4
JA
Avatar billede agerkvist Nybegynder
04. marts 2012 - 13:55 #5
Jeg booter fra cden, starter med cdrom support, så kører der et par scans og så:

Windows 98 has detected that drive c does not contain a valid Fat or Fat32 partition. there are several possible causes.

1. The drive may need to be partitioned. To create a partition blablabla.

2. You may be using third party disk partitioning software bla bla.

3. some viruses bla bla.

The diagnostics tools were succesfullymloaded to drive c.

Device driver not found: 'MSCD001'.
No valid CDROM device drivers selected.

To get help type help and press enter.

Og så står prompten og blinker ved a:

Har så prøvet at skifte drev fra b til k, og kan ikke rigtig finde et sted hvor jeg må køre killdisk.exe.
Avatar billede agerkvist Nybegynder
04. marts 2012 - 14:17 #6
Fik løst det problem ved at ændre lidt i bios. Prøver at køre killdisk nu :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2012 - 14:22 #7
Du skal såmænd blot følge instruktionen på skærmen - dvs. ved A:\> cd d:  -> enter -> killdisk.exe -> enter
Avatar billede agerkvist Nybegynder
04. marts 2012 - 14:33 #8
Det kører også nu, men kunne ikke skifte til d:, før jeg ændrede lidt i bios. Satte sata til compability mode tror jeg.

Killdisk er ved 20%, så er megt spændt på at se bagefter :)
Avatar billede agerkvist Nybegynder
04. marts 2012 - 20:44 #9
Killdisk klarede ærterne. Så kører min mors bærbare igen. Mange tak.

Smid et svar så er der point til dig Helge :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2012 - 21:02 #10
Samler ikke point - snup dem selv og hils mutti
Avatar billede agerkvist Nybegynder
18. april 2012 - 15:06 #11
luk