Avatar billede askalot Mester
03. marts 2012 - 15:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Råd om skift af host flytning af domæne

Hej Eksperter

Jeg hjælper min bror med at køre et lille website for hans firma. Nu vil vi gerne flytte vores domæner til en ny host. Jeg har før oplevet at dette kan være et problem fordi domænet er "låst"?..

Er der noget man skal være opmærksom på?, og hvad kan man gøre for at undgå/minimere "nede tid" under flytningen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2012 - 15:31 #1
Det kræver lidt flere oplysninger. DK-domæne? Hvem står som ejer?
Avatar billede askalot Mester
03. marts 2012 - 16:58 #2
Det er et .dk domæne, min bror står som ejer, så det er ham der kommer til at stå for korrespondancen.

Lige nu er domænet hostet host surftown ( blev købt samlet dengang vi oprettede abonnementet hos surftown )
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2012 - 17:09 #3
Så kan du bare skifte navneservere direkte på dk-hostmaster.dk (redelegering)

At undgå problemer ved skift kan være lidt tricky. Du skal sikre dig at du kan tilgå de gamle mail-konti. Hvis de tilgås med fx mail.mitdomæne.dk så udskift det navn med ip-adressen i dit mailprogram, og vent mindst 48 timer med at nedlægge de gamle mail-konti. Bruger du webmail hos surftown kan det være en smule mere besværligt.

I overgangsperioden på max 48 timer ser kunderne arbitrært siderne fra den ene eller den anden host. Er det så en webbutik, har du en udfordring. Er det stort set statisk indhold, gør det vel ikke noget.
Avatar billede askalot Mester
03. marts 2012 - 17:15 #4
mht til mail-konti, du mener hvis vi skal tilgå en inbox med mails?. Vi bruger "videresend" så vi har ikke noget data liggende i nogen mailboks - er det så ikke ligemeget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2012 - 17:35 #5
Dvs. du fx videresender til en gmail-konto - jo, så må det være ligemeget.
Avatar billede askalot Mester
03. marts 2012 - 18:16 #6
ok tak =) - lav gerne et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2012 - 18:24 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak. Hvis du mener, der ikke kan tilføjes yderligere af andre, så læg selv et svar og accepter dette. Ellers venter du bare, og ser om der kommer andre forbi.
Avatar billede askalot Mester
11. juli 2012 - 01:09 #8
-
Avatar billede TGER2012 Nybegynder
11. juli 2012 - 20:16 #9
Jeg har same problem :(