Avatar billede Sebse Nybegynder
02. marts 2012 - 17:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Apple TV + Nas server vs WD HD Live TV + Nas??

Problemstilling / Spørgsmål:

Jeg vil gerne være i stand til at sidde på arbejdet, sætte min Nas server til at hente en film, og når jeg kommer hjem kan jeg så tænde for fjernsynet, og afspille denne. Ligeledes med musik, at afspille dette på mit anlæg. Endvidere må dette gerne ske fra min iPad eller iPhone!

Hvordan kommer jeg herfra, og til den løsning?

Efter at have surfet på nettet i nogle timer kan jeg se følgende:
Apple Tv (jailbreaket) har den bedste brugerflade, men viser i lavere opløsning.
WD har en mere kringlet opsætning, men æder fra start af de fleste filtyper uden problemer og kan samtidig køre HD.

Jeg har virkelig brug for en der fortæller mig: Apple eller WD + Hvilken NAS server skal jeg vælge, til under 2000,- kr.

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKK :-)
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 18:51 #1
Jeg har en DS 211 http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS211&lang=dan

http://www.edbpriser.dk/Articles/Article.aspx?aid=%7BA8BF5080-6284-48D2-928B-F3D92D9F8A51%7D

Den gav jeg 1800kr for (uden harddiske) Og derfra trækker jeg film til tv i stuen samt musik til min Iphone, samt hjemmesideplayers i hjemmet.

Den kan ligeledes stå og hente sager fra nettet mens du er på job.

Og trækker også forbindelse til mit overvågning og meget andet. Virkelig en fin Nas.

Jeg trækker yderligere hele hjemmenetværket igennem nogle powerlines:
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197391859670&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197375845405&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper
Avatar billede Sebse Nybegynder
03. marts 2012 - 12:16 #2
Tak for svaret.

Powerline; kan du forklare kort omkring det?

Og hvad bruger du så? Apple Tv eller WD?
Avatar billede Sebse Nybegynder
03. marts 2012 - 12:20 #3
Og to mere:
1) Ser ikke ud til der er den store forskel på DS211 og DS211j?
2) Køber man selv en Harddisk og sætte i?
Avatar billede kimtheman Novice
03. marts 2012 - 13:01 #4
Powerlines:
Jeg tager denne ene af nedenstående link på 2 stk adaptere (Jeg har dog flere adaptere).
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197391859670&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197375845405&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Denne sætter jeg ved min router og føre kabel over i denne.

Så har jeg en Nas stående et andet sted. Og ved denne, har jeg også en adapter sættende i stikkontakten, hvor der derfra går kabel over i adapteren.

Ved min tv i stuen (Som er et Sony), har jeg så yderligere en adapter. Hvor der derfra går et kabel fra adapteren, over i min Ac Ryan boks (c Ryan, ACR-PV73100).

Boksen har jeg så sat op, så den streamer film direkte fra Nasen, så det hele kører fraktisk igennem stikkontakten (Kører det igennem nfs protokollen).

Det kører rigtig fint, og har kun haft problem med en film i ca. 10gb størrelse, som havde en meget stor bitrate.

Det eneste jeg ikke har fået til at virke ordentligt er, at de powerlines skulle kunne køre 10/100/1000 over netværket. Men kan ikke få dem op på de 1000. Men har nu heller ikke brug for det så meget så det går.

Forskellen på de to Nasér kan du måske finde lidt omkring her:
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=617038&fid=0

Jeg købte selv harddiske jeg kunne putte i. Men man kan købe dem inkl. harddisk også.
Avatar billede Sebse Nybegynder
09. marts 2012 - 19:03 #5
Super
Avatar billede kimtheman Novice
09. marts 2012 - 19:45 #6
øhhh var det meningen du selv skulle have de point?
Avatar billede Sebse Nybegynder
09. marts 2012 - 20:02 #7
Hov nej slet ikke, ville give dem til dig selvfølgelig.. hvordan gør man det :-)?
Avatar billede kimtheman Novice
09. marts 2012 - 20:39 #8
Kan du kun gøre ved at oprette et nyt "spørgsmål" omkring point til mig.

Som jeg har gjort her til en anden:
http://www.eksperten.dk/spm/958869