Avatar billede MagnusELH Nybegynder
02. marts 2012 - 14:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Projekt opgave, Jeg har brug for et ideer.

Hej eksperter.

Jeg/nogle klasse kammerater er i gang med et skole projekt, hvor problem stillingen er: Forholdet mellem ung og gammel. og hovet emnet er: Før og nu.

Har i nogle emner man kan kunne fortælle om, eller noget helt andet.

indtil videre har vi lavet et spørgeskema.
et interview.
vores produkt er et lille teater stykke, som vi fremviser til fremvisningen af vores projektuge.

kender i nogle professor eller nogle der arbejder med Forholdet mellem ung og gammel, som vi kunne snakke med, kunne det være en hjælp.

eller bare skriv nogle forslag til hvad vi kunne fortælle om eller lave.
alt er åbent.
Avatar billede NCG Novice
02. marts 2012 - 14:29 #1
Prøv at snakke med forældre og bedsteforældre :D
Avatar billede MagnusELH Nybegynder
02. marts 2012 - 14:30 #2
Det er har jeg gjort, men tak :-)
02. marts 2012 - 14:41 #3
Hvis det drejer sig om forholdet mellem ung og gammel med hovedemne før og nu, så kan det følgende være relevant.  I  naturen er det således, at mellem 'højere' livsformer bliver ungerne godt nok bragt til verden med en række medfødte egenskaber (såsom at kunne trække vejret,) men for at kunne overleve må ungerne lære en masse færdigheder af forældrene (såsom at lære at jage.)  Sådan var det også mellem mennesker, og er stadig i de fleste af livets områder.  Dog er det idag, med meget hurtig udvikling i områder såsom teknologi, at forældre skal lære nyt samtidig med at børnene lærer nyt, og at tit når børnene forud for forældrene, for eksempel fordi de har mere fritid til sammen med kammeraterne at lege med komputere og mobiltelefoner, så det kan være børnene der skal vise forældrene, for eksempel, hvordan man går på nettet for at skaffe sig de nødvendige oplysninger.  Også på grund af den højrer mobilitet, hvor familier flytter til andre lande med andre sprog, kan det være børnene der lærer det nye sprog hurtigere end forældrene og derfor skal hjælpe med at oversætte.

Jeg håber dette kan være en nyttig indfaldsvinkel til projektet.  Jeg opretter dettte som svar, så det er på plads når tiden kommer til at lukke.
02. marts 2012 - 14:42 #4
Det skulle have været et svar.