Avatar billede Jepdizel Nybegynder
01. marts 2012 - 15:09 Der er 10 kommentarer

Lydkort ...

Hvordan tjekker jeg om mit lydkort er kompatibelt med 5.1 surround sound lyd?
Der må vel være noget på computeren der kan fortælle dig information om lydkortet?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2012 - 15:28 #1
det står typisk på supportsiden til kortet - eller til motherboard, hvis der er bærbar eller indbygget/medfødt.
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
06. marts 2012 - 13:53 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2012 - 14:09 #3
det er kun alm stereo
- den eneste finesse den har er, at man fra et program kan høre noget lyd i hovedtelefoner, og samtidig have et andet program kørende, der sender musik ud via 'line out'

Men der findes mange usb-lydkort, fx http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_lydkort/51_usb_lydkort_5830_da.html som kan 5.1 uden problemer...
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
15. marts 2012 - 13:40 #4
Det er lige præcis sådan en jeg har købt og det virker ikke!! :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2012 - 13:53 #5
? nogen lyd overhovedet? Det er ikke bare din opsætning, der stadig bruger lyd fra motherboardet?
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
16. marts 2012 - 14:54 #6
Der er lyd og driveren installeret til den adapter.. men den giver kun lyd til 3 ud af 5 højtalere.. Det er dét jeg undre mig over..
Jeg har så prøvet at bytte lidt rundt på ledningerne osv, men samme resultat.. Jeg har testet det under lydindstillingerne :)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2012 - 15:21 #7
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
18. marts 2012 - 15:53 #8
Det har jeg gjort og derefter har jeg så lavet den test inde i lydindstillinger, hvor lyden så ikke spiller på alle højtalere? Den tager jo én højtaler af gangen og afspiller lyd på..
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2012 - 18:46 #9
og du sætter dine højttalere i alle tre stik "Rear Audio, Centre/Sub, Front Audio" samtidig? du skal ikke prøve at bytte rundt på ledningerne - kun sætte dem i de 3 jack-stik.
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
13. april 2012 - 11:04 #10
Ja de er alle sammen i de rigtige stik. Og så igennem den lyd adapter, så det undre mig at det ikke virker.

Derfor tænkte jeg at det kunne være lydkortet der ikke kan understøtte det?