Avatar billede kirkeby Nybegynder
10. januar 2000 - 17:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et billede i adressebaren, ligesom winamp engang havde...

Hvordan laver man et billede i adresse baren (URL) i browseren, ligesom winamp engang havde...

JP/

- Mainframe kontakt mig lige...
Avatar billede prdk Nybegynder
10. januar 2000 - 17:53 #1
Så'n: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=6063

... eller var det ikke helt det, du mente?
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
10. januar 2000 - 18:04 #2
hej kirkeby

hvad skal jeg kontakte dig for...? ( før hed jeg mainframe, men nu hedder jeg mainframe.subnet, da jeg har oprettet en ny bruger.. )

mvh. mainframe.subnet
Avatar billede mule Nybegynder
10. januar 2000 - 18:28 #3
Man må sku da ikke oprette to brugere.........................................................................
Avatar billede ahl Nybegynder
10. januar 2000 - 19:17 #4
sådan her:
<a href onclick="window.close()">Luk Vindue</a>

(-ahl-)
Avatar billede silberbauer Nybegynder
10. januar 2000 - 19:46 #5
ahl: øh...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2000 - 19:59 #6
main.sub>>"da jeg har oprettet en ny bruger.."

Betingelser for brug af Eksperten.dk
1.Som bruger af Eksperten.dk må du kun oprette 1 brugernavn.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
11. januar 2000 - 00:47 #7
du skal lave en 16x16 pixels icon (filtype .ico) med 16 farver, kalde den favicon.ico og placere den i roden af dit domæne
Avatar billede hatecaps Nybegynder
11. januar 2000 - 00:49 #8
umm, du ved godt at det kun virker i IE 5, ikke ?

iøvrigt, hvis du ikke har dit eget domæne skal du indsætte
<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="/adresse til din hjemmeside/favicon.ico">

i head sektionen på hver side du vil ha' effekten
Avatar billede kirkeby Nybegynder
11. januar 2000 - 01:31 #9
okay, hvad er lige nøjagtig det jeg skal skrive hvís jeg har mit egen url
og nogle der kender en url til hvor jeg kan downloade et program til at lave en icon med... ?
- Jeg sætter yderlige 100 point på dette spørgsmål....  (for begge)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
11. januar 2000 - 01:34 #10
og forresten....  mainframe, ingen point til dig unden du logger ind som mainframe, alle kan jo oprette en mainframe.hjemme og sige man ikke bruger den anden mere....

--->  150 points for besvarelse af begge spørgsmål  <------
Avatar billede moses Praktikant
11. januar 2000 - 08:40 #11
Det virker bare ikke !!
Jeg har IE5.0.
Jeg har brugt det LINK fra hatecaps.
Jeg har iøvrigt også prøvet det med REL="Bookmark Icon", som det står i en af henvisningerne til et andet sprøgsmål.
Jeg har taget alle mulige ICO-filer.

Det virker ikke.
Avatar billede mule Nybegynder
11. januar 2000 - 08:44 #12
Husk at den skal være blandt foretrukne for at ikonet bliver vist :-)
Avatar billede moses Praktikant
11. januar 2000 - 09:18 #13
Ja - det glemte jeg at skrive - men det virker alligevel ikke !!
Hverken med "Bookmark icon" eller "Shortcut icon".
Avatar billede hatecaps Nybegynder
11. januar 2000 - 10:07 #14
hvis du har dit eget domæne behøver du blot at placere favicon.ico filen i hovedbiblioteket. Hvis du ikke har dit eget domæne så brug den kode jeg skrev tidligere, og vær sikker på at du har en gyldig URL der.

Moses >> Hvis der er problemer med at få det til at virke, prøv at skrive HELE URL'en i LINK tag'et

Du kan downloade en freeware grafik editor der kan konverterer praktisk taget alle formater her:

http://stud1.tuwien.ac.at/~e9227474/english.htm
Avatar billede kirkeby Nybegynder
11. januar 2000 - 20:02 #15
Hatecaps -->  tak 4 programmet, men den gider ikke at vise et icon i adressebaren :(

- du har tjent minimum 100 :)
Avatar billede cartman Nybegynder
11. januar 2000 - 20:08 #16
sorry Hatecaps...  det virker :)
jeg laver lige en ny i denne kategori med de sidste 100 points´....

eller skal vi ik sige 100 ialt nu hvor det icon program ik er så godt......    :)

Avatar billede hatecaps Nybegynder
12. januar 2000 - 00:19 #17
100 mere, eller 100 ialt, hvad du syntes :-)