Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
29. februar 2012 - 09:09 Der er 7 kommentarer

Bedste Programmeringssprog efter PHP

Hej Eksperten.

Jeg kan finde ud af PHP, og har roddet med c++ i IDE'en codeblock som er en gratis ide, der også har en compiler.

Jeg ønsker at finde et programmeringssprog, hvor det er nemt at få nye libraries, som jeg ikke kunne finde ud af i ide'en codeblocks.

Så hvilket sprog er både gratis og nemt at arbejde med?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. februar 2012 - 14:44 #1
Bedste programmerings sprog er en ret religoes debat.

Men Java er ihvertfald:
- meget udbredt d.v.s. nemt at faa hjaelp til
- stort set alle compilere er gratis
- de to mest bruget IDE'er er gratis
- biblioteker er domineret af gratis biblioteker

Men Java er ikke velegnet til alt, saa det afhaenger ogsaa lidt af hvilken slags programmer du skal lave.
Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
01. marts 2012 - 22:52 #2
Kan jeg lave et fps spil, hvor en mand kan gå rundt mellem bygninger? (mdl'er? hmm), eller er det begrænset til et billede, der kan rykke rundt vha. tastatur knapper?

Eller ingen af delene? 8-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2012 - 23:25 #3
Du kan lave et hvilket som helst spil.

Men jeg tvivler paa at du vil faa optimal grafik via Java.
Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
02. marts 2012 - 14:34 #4
altså i php, kan jeg lave en side, med 20 felter via en tabel med et billede der er fuldstændig transparent, hvor det linker til byg_bygning.php?felt=10 f.eks, hvorefter at jeg vha. en mysql kan vbestte at felt 20 skal vise et billede af e nbygning i stedet for.

er dette muligt i java? Altså en form for database og en måde at lave felter på/tabel eller sådan noget?
Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
02. marts 2012 - 14:35 #5
bestemme* i stedet for vbestte

og det jeg har lavet i php har været til et "bygge-spil".

mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2012 - 14:37 #6
absolut

der hvor jeg tror at grafikken vil halte er ved 3D
Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
02. marts 2012 - 14:49 #7
Okay, fedt :-) - du må meget gerne lægge et svar, og mange tak :-)
- nu skal jeg bare finde ud af hvordan det hænger sammen, altså med programmer "pop-up" ved ikke helt hvad det hedder, win32 exe måske?

Og uden for selve spørgsmålet, hvis du kan dem på stående fod, har du så ikke nogle keywords at søge på når man skal kigge på database(eller måske tekstfiler, hvis det singleplayer) og selve opbygningen af felter, tabeller?

mvh.