Avatar billede Glud Nybegynder
28. februar 2012 - 22:23 Der er 3 kommentarer

Reference i forhold til flettede celler

Jeg har et ark, hvor cellerne i kolonne A, flere steder er flettede. Der er ikke nødvendigvis lige mange celler i disse fletninger. De flettede celler indeholder en tekststreng.

Fx A1:A3, A4:A10, A11:A14 osv.

Fra kolonne B og udefter er cellerne ikke flettede.

Jeg har brug for (med fx et LOPSLAG), med reference til tekststrengen i kolonne A at hente værdien i en given kolonne samt den SIDSTE af de flettede rækker.

Med udgangspunkt i ovenstående eksempel, hvordan henter jeg så værdien i fx E3, E10 eller E14, ud fra teksten i A1:A3, A4:A10 og A11:A14

På forhånd tak.

Ovenstående er kun et eksempel. Mit ark indeholder mange flere data, så det skal gerne automatiseres.
Avatar billede kabbak Professor
28. februar 2012 - 22:41 #1
I flettede celler er værdien altid i første celle.

så hvis A1:A3 er flettet, er værdien i A1
Hvis  B1:C1 er flettet, er værdien i B1
Avatar billede Glud Nybegynder
28. februar 2012 - 23:08 #2
Det er jeg med på.
Havde cellerne ikke været flettet havde jeg brugt LOPSLAG(A1;A:H;5;) til mit eksembel ovenfor.
Min udfordring ligger i de flettede celler i kolonne A, med henvisning til det flettede område (eller dens første celle), skal der returneres en værdi fra en anden kolonne svarende til den SIDSTE række i det flettede område.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2012 - 07:27 #3
Hvis jeg kunne stoppe alle Excel-brugere fra at gøre én ting i Excel, hvad skulle det så være?

Svar: Stop med at bruge sammmenfletning!

Hans