Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte en begrænsning i et java script der gør at det ikke overskriver tilføjet tekst

Hej. Jeg er igang med at lave et spørgeskema og her har jeg en del tekstbokse hvor man kan skrive sin besvarelse. Jeg har i disse tekstbokse brugt et java script der gør at der står Enter text here.. som standard og når man så klikker ind i boksen for at skrive så forsvinder denne standard tekst. Jeg har dog det problem at hvis man så er gået videre til næste side i spørgeskemaet, og herefter går tilbage igen, så resetter java scriptet tekstboksen og det svar man havde skrevet forsvinder til fordel for standardteksten igen.

Jeg vil derfor meget gerne høre om der er nogle der ved hvad jeg skal tilføje i java scriptet der gør at den ikke resetter tekstboksen når først der er skrevet noget i den.

Jeg har ingen forstand på java overhovedet. Håber der er nogle der kan hjælpe hurtigt for spørgeskemaet skal sendes ud meget snart.

Scriptet ser således ud nu:

Qualtrics.SurveyEngine.addOnload(function()
{
  /*Place Your Javascript Below This Line*/
    var InputId = $("QR~"+this.questionId);
    var Text = "Enter text here...";
    InputId.value = Text;

    InputId.onclick = clear;
    InputId.onblur = repopulate;

    function repopulate() {
    if (InputId.value == "")
    {
      InputId.value= Text;
    }

    function clear() {
    if (InputId.value == Text)
    {
      InputId.value= "";
    }

});

Undskyld hvis spørgsmålet er for langt eller noget. Har ikke før prøvet at benytte dette forum.

På forhånd mange tak for hjælpen
Peter
28. februar 2012 - 11:04 #1
Bruger udelukket pga SPAM

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede vagnk Juniormester
28. februar 2012 - 11:20 #2
herefter går tilbage igen
Gælder det osse når man trykker på browserens returknap?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 11:43 #3
Nej det spørgeskemaets egen returknap. Man kan ikke benytte browserens returknap til dette spørgeskema.
Avatar billede vagnk Juniormester
28. februar 2012 - 12:07 #4
Så er der vist ingen vej udenom.

Du må i den næste side gemme de data du får fra formularen enten vha POST eller GET. Det har du formodentligt allerede en rutine der gør. Alle disse data sætter du ind som <input type="hidden" name="a" value="b" /> hvor "a" er variablen og "b" er værdien. Jeg plejer at sætte felterne umiddelbart inden submit-knappen.

Men du er ikke færdig endnu. Når du kommer tilbage til den forrige side skal du allerførst hente de variable og værdier du har fået tilbage, og i hvert af de felter du har i formularen sætte returværdierne hvor der er en værdi til dem.

Håber det blev nogenlunde forståeligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2012 - 18:41 #5
JavaScript != Java
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2012 - 14:35 #6
vagnk du har løst problemet , vær venlig at sende mit et svar så jeg kan give point.
Avatar billede vagnk Juniormester
30. marts 2012 - 18:21 #7
Godt du det løste sig.
Vagn