Avatar billede juliekam Nybegynder
28. februar 2012 - 10:43 Der er 3 kommentarer

Excel, opslag og returnering af værdi

Hej. I et excel ark skal man i et felt taste et 18-ciftet tal. Når dette er indtastet eller slået op i en drop down, skal der returneres data i 8-10 andre felter i samme ark.

Dataene skal hentes i et andet excelark, der består af ca. 5000 linier og ca. 75 kolonner, hvor jeg så kun skal bruge 8-10 af disse. I hver linie kan jeg finde de data jeg skal.

Skal jeg lave et VOPSLAG, eller er der forslag til andre ting? Gerne med henvisning til, hvor jeg kan læse hvordan jeg skal gøre det. Jeg er ok til Excel, men har ikke sat mig ind i VBA endnu.

pfh tak, Mic
Avatar billede NCG Novice
29. februar 2012 - 09:28 #1
Har du prøvet med LOPSLAG ?
Avatar billede juliekam Nybegynder
29. februar 2012 - 11:36 #2
Lopslag eller Vopslag går vel ud på et, vel bare et spg. om kolonne eller række.
Avatar billede NCG Novice
29. februar 2012 - 12:30 #3
Nemlig, men det undrede mig blot at du stiller spørgsmålet her, hvis du ikke allerede har forsøgt med opslag ;)