Avatar billede thormand Nybegynder
06. august 2001 - 21:23 Der er 6 kommentarer

Hvor meget computer kraft skal der til at vise DVD->Tv out

Har en AMD K6 3 400Mhz 256Mb ram et Geforce2 MX400 64MB Bruger de nye detronator drivere fra nvidia m. twin view, kan se avi, mpg, og disse filmtyper på mit tv,i fin kvalitet, men DVD,,,!!! nej nej bruger Power DVD ver 3, og har prøvet andre også, når jeg ikke bruger twin view kan jeg se DVD på min pc-monitor fint, når jeg slår twin viev til siger den, (DDraw overlay prefered, change to 256 collers and 800x600
jeg kar selvf. prøvet alle disse kombinationer, men den vil ikke lave overlay, er min pc mon ikke kraftig nok, Jeg vil påskønne et godt svar..
Avatar billede guiron Nybegynder
06. august 2001 - 21:27 #1
Din PC er kraftig nok. Det er helt sikkert!  Jeg tror nok at min. kraf for en DVD PC er lign 233 mhz, 32 mb ram!

Har selv en ekstra dvd-maskine stående, det er en P2 - 350, 128 mB ram, og 4 mb Viper kort!  - Det skal så nævnes at jeg har et Creative Labs DXR3 kort sidenende i, men der har jeg INGEN problemer!

Kører glimragende!

Så hvis jeg var dig, ville jeg anskaffe en rigtig MPEG2 dekoder, så¨du kan se det ordentligt.

/Guiron
Avatar billede thormand Nybegynder
06. august 2001 - 21:38 #2
Mit Grafik kort er Geforce2 MX 400 Jumbo Golden sample med 64 mb ram og TV out... der står i manuale ... DVD and HDTV redy motion compensation for MPEG-2 decog,,,, hvad dette så betyder
og.. under system requirements:  for real time DVD recording a pentium-3 cpu with 733Mhz, or faster is required and at least 64 mb of emory,,,
betyder dette at jeg skal have en min 733 Mhz maskine for at se DVD ???
Avatar billede al Nybegynder
06. august 2001 - 21:51 #3
NEJ
Avatar billede guiron Nybegynder
06. august 2001 - 22:12 #4
Nej. Men den MPEG2 dekoder der er bygget ind i grafikkort, er til at åbne og skide i! Totalt ubrugelig!
Avatar billede thormand Nybegynder
07. august 2001 - 18:56 #5
Jubiiii det virker....
Justering af detronator grafik driver under additional properties og overlay controls nederst til venstre er der en knap, Video Mirror Controls, der skal TV slåes til,,, så kører det

Men kvaliteten af DVD er ikke helt som forventet hvilken MPEG2 dekoder kan anbefales og ca pris, og vil den kører sammen med mit grafik kort ??
Avatar billede guiron Nybegynder
08. august 2001 - 22:36 #6
Hollywood Real Magic +! Der kan også fåes en fjernbetjening til! Meget komfortabelt!

Creative har en der hedder \"DXR3\", denne er faktisk en Hollywood, men CT er meget dårlige til at frigive drivere, så der er faktisk kun udkommet en BETA driver til Win2000!

Kan anbefale Real Magic kortet!

Jah. Det vil virke!!!

/Guiron