Avatar billede JAHT Nybegynder
27. februar 2012 - 22:16 Der er 1 kommentar

Div. VBA koder - 800 point

Hej.....

Jeg har brug for lidt hjælp til nogle VBA koder.

Jeg har et Excel ark, til brug for registering af værdipapirer. Til den brug har jeg udarbjdet to Userforms. En til brug for "Bogføring" af køb/salg/renter, og en til brug for ændring af indtastet data.

Jeg har begge Userforms nogle forskellig textboxe, hvor brugeren skal indtaste div. oplysninger. I den forbindelse har jeg følgende problemer:

Userform for reg. af køb/salg og renter:
- Der bliver ikke vist nogle værdier i den oprettet Combobox
- I text feltet "Bærenr." der skal bærenr. for navne på
  værdipapiret vises
- Hvis der er tale om et køb (nominel beh., kursværdi m.v.
  indtastet med positivt foretegn, så skal der under Resultat i
  Userformen ´"Bofgørt kursværdi" tage summen af kursværdi og
  handelsomk.
- Hvis der er tale om et slg (nominel beh., kursværdi m.v.
  indtastet med minus foretegn, så skal der under Resultat i
  Userformen ´"Bofgørt kursværdi" tage summen af kursværdi -
  handelsomk., dvs.
  - Kursværdi: -1.000
  - Handelsomk.: -10
  - Bogført kursværdi = -990

De indtastede oplysniner skal overføres til fanen køb, henholdvis Renter

Kan man lave en UserForm / Makro, hvor man hurtig kan ændre bærenummeret i fanerne Køb og Renter.
Har lavet Userformen, har dog brug for lidt hjælp til koden

Kunne være en fordel, hvis du fik arket sendt

Vil gerne ggive 800 point

Hilsen Jacob
Avatar billede pstidsen Novice
27. februar 2012 - 22:20 #1
OBS: Det er kun tilladt at give 200 points!

Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål.

Held og lykke! ;-)