Avatar billede svarrer Nybegynder
27. februar 2012 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen digitale kanaler på mit nye Samsung le32d404e2w?

Hej eksperter.

Jeg finder ingen digitale kanaler på mit nye tv?

Jeg har yousee som udbyder, tv'et har Dvb-c tuner. Vælger det rigtige netværks id (100)
Mit andet tv (dvb-c box) finder uden problemer alle kanalerne.

Hvis jeg kun søger efter digitale kanaler finder jeg intet, men finder uden problemer de analoge kanaler ?!?! What to do?

Kan det være signal problemer? Det nye tv får signal fra mit andet via en splitter... Og er trukket yderligere 25 m. Så selv de analoge kanaler har lidt sne ?

På forhånd tak
Christian
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2012 - 20:55 #1
For at udelukke det er en defekt tuner (har selv oplevet det med et Samsung tv) og måske bare støj på linjen, så prøv at koble den til med et andet kabel (f.eks. den til din box) og evt. uden om splitteren.
Læg også mærke til om den digitale søgning stopper med det samme, eller om den prøver at finde noget.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
28. februar 2012 - 09:30 #2
Jeg har haft samme problem selv. Lige så snart jeg havde en splitter på, så kunne jeg ikke få digitale kanaler.

Hvis jeg kørte den direkte på så kunne jeg godt.
Det endte med at jeg købte en antenne forstærker.
Avatar billede svarrer Nybegynder
28. februar 2012 - 09:56 #3
Tak for forslagene..

jeg må hjem og forsøge at rykke lidt rundt.. (evt investere i en forstærker)

Vender tilbage med en update ;o)
/Christian
Avatar billede svarrer Nybegynder
28. februar 2012 - 21:48 #4
Så er der digital tv i soveværelset ;-).

Jeg testede tv'et direkte i vores antenne indgangsstik, hvorefter den fandt samtlige digitale kanaler.
= signalet i soveværelset var for dårligt. Jeg har nu skiftet antennestikene til hf-tætte stik, samt udskiftet min splitter med en bedre der benytter sig af f-connecter indgange.

Tak for løsningsforslagene.

I var begge med til at pege mig i den rigtige retning.

Tak fra Christian
Avatar billede svarrer Nybegynder
10. august 2012 - 08:32 #5
Er korrigeret. se forrige opslag / LUK