Avatar billede Trez Seniormester
27. februar 2012 - 20:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Parentes stykke

Knægten har et parentes stykke jeg ikke kan huske hvordan man udregner.

Det er lidt mere end et par år siden jeg lærte hvordan man gjorde og er ikke lige det jeg har brugt mest.

Stykket er 8a-(12+5a)

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 20:04 #1
det er en - () så du ændre +'et til et -.. og derved er resutalet: 3a-12 eller -12+3a
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 20:05 #2
det er en - () så du ændre +'et til et -.. og derved er resutalet: 3a-12 eller -12+3a
håber det er forståligt :-) ellers kan jeg godt uddybe
Avatar billede Trez Seniormester
27. februar 2012 - 20:11 #3
Takker :)

Tror man burde tage er refresh kursus i det da knægten har en lillesøster der skal til det om to år, og der har jeg sikkert glemt det igen hehe
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 20:52 #4
hehe :-) det kan spu os være forvirrede med de + og -. :)især med ()
27. februar 2012 - 21:46 #5
Bruger udelukket pga SPAM

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
28. februar 2012 - 11:04 #6
har anmeldt dig nu..