Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
26. februar 2012 - 12:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd på den stationære computer

Jeg har en mobil bredbåndsløsning her på den bærbare computer.
Windows 7.

Nu er min stationære computers kabel-forbindelse ude af drift.

Skulle man ikke kunne flytte den mobile enhed over på den stationære? XP -  USB-forbindelse.

mvh  Jørgen Carlsen
Avatar billede thov Forsker
26. februar 2012 - 12:56 #1
Sagtens :-)
Avatar billede thov Forsker
26. februar 2012 - 13:05 #2
P,S.
Med en router som denne, kan den mobile forbindelse deles af flere computere - samtidig.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/JENAL3G/jensen-airlink-3g-og-4g-router
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2012 - 13:16 #3
jensen router virker så (pt?) ikke med telia 4g.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
26. februar 2012 - 13:20 #4
Jeg skal forsøge at udtrykke mig lidt tydeligere.

Jeg forsøgte at flytte min mobile bredbånds-usb-modemenhed fra den bærbare over på den stationære.
De "indbyggede" filer blev automatisk installeret (?) men jeg kan ikke lige se, hvad der skal gøres mere, for at der bliver forbindelse til internettet.

mvh Jørgen
Avatar billede Blueeyez Mester
26. februar 2012 - 13:22 #5
#4 Hvis jeg ikke tager fejl skal du have mobile partner installeret og derfra oprette forbidnelse :) (Skulle jeg selv da jeg brugte mobilt bredbånd)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2012 - 13:32 #6
efter installation, så genstart maskinen - så skulle windows finde usb'en og genkende den som et modem, og ikke en disk. Og det vil så starte programmet, der giver dig mulighed for at logge på nettet.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
26. februar 2012 - 13:50 #7
Tak til Claes 57  for de forløsende ord.
Nu kører det !!

mvh Jørgen
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2012 - 14:11 #8
ok - bare luk spg...
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
26. februar 2012 - 15:46 #9
Kære claes57

Kunne du fortælle mig, hvordan jeg lukker spørgsmålet ?

Nu har jeg forgæves læst FAQ og "hundredvis" af indlæg om lukning,og det ser ud til, at jeg ikke er den eneste, der har besvær med det.
Hvorfor skal det mon være så besværligt.

mvh  Jørgen
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2012 - 17:03 #10
du har klikket i svar - du skal bare acceptere et svar som accepteret, og så er spg lukket.