Avatar billede cyberzorro Nybegynder
23. februar 2012 - 10:46 Der er 2 kommentarer

Adgang til trådløst netværk forsvinder

Hej

På min Asus Eee 1000H, hvor der er installeret Win 7 32 bit, forsvinder netadgangen. Da jeg har en del andre maskiner på samme netværk ved jeg at det kun er på pågældende maskine problemet kommer. Det kan komme efter 10 min, efter 1 time...nogle gange to til tre gange umiddelbart efter hinanden.

Alt er opdateret på maskinen. Har også søgt efter nye drivere til netkort, alt uden held.

Håber der er nogle der har et bud.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
23. februar 2012 - 11:33 #1
Der kan jo være mange grunde.

Opsætning af strømstying på pc'en, ekstern støj, som f.eks. en mobil der ligger et forkert sted ift pc'en, det kan også være design-messige støj-problemer, at du sidder et sted hvor der er dårligt/lavt signal ift pc'ens styrke.

Hvor god siger windows at forbindelsen er?
Har du ting i nærheden som genererer meget EMI, f.eks. en telefon der roamer?
Har du prøvet at sætte pc'en væsten klods op at din router?
Har problemet altid været der, eller er det noget der er kommet?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
24. februar 2012 - 09:53 #2
Normalt sidder jeg 2-3 meter fra routeren, dog med dør/væg imellem.
I forhold til signalstyrke så er den normalt på udmærket.

Vil undersøge om en mobil evt. kan være et problem, men det tænker jeg ikke er tilfældet.

Problemet er først opstået efter jeg installerede Win 7 på pc.

Det ser ud som om hele netværket forsvinder.... hvis jeg fx. ser på trådløse netværksforbindelser så har jeg normalt 5-8 jeg kan se. Men når forbindelsen ryger så er listen væk og der står kun opkald og VPN.