Avatar billede zjat Nybegynder
22. februar 2012 - 13:29 Der er 10 kommentarer

Flere windows brugere med samme windows opsætning

Hej ALle sammen

Jeg har et mindre netværk, hvor vi er 10 personer, som bruger den samme computer.

En administrator og 9 brugere.

Hvis jeg gerne vil lave så alle 9 brugere kommer ind til den samme opsætning af skrivebordet i windows - hvad gør jeg så?

Det skal siges at Office skal være preinstalleret og lagt som ikoner på skrivebordet.

Venligst
mig :)
22. februar 2012 - 13:57 #1
... Øhhh... kan det så ikke være samme bruger ???

Diverse "fælles" iconer/genveje kan da bare lægges i \All User\

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. februar 2012 - 14:01 #2
Nu er det meget længe siden jeg har arbejdet med brugerprofiler osv.

Men det kan godt lade sig gøre.

Du skal oprette en helt ny bruger

Tilpasse den som du vil have den, med rettigheder og skrivebord
og alting

Når denne brugerkonto er helt perfekt, så kan du kopierer den til at være default user konto

der efter vil brugerkonti der derefter oprettes få denne profil udgave som standard.

Da det er længe siden kan jeg desværre ikke komme ret tæt på detaljerne mere.

Men for at kopierer den nye bruger skal du skrive "avancerede systemindstillinger" i start og søgefeltet men uden ""

Derfra er jeg lidt rusten desværre.
Men det er på knappen indstillinger under brugerprofiler.

Det var så alt jeg kunne gører, jeg håber det kan bruges :)
Avatar billede zjat Nybegynder
22. februar 2012 - 14:15 #3
Det skal være forskellige logins. Derudover skal det ikke være muligt og ændre sin opsætning. Dvs. Alt vil være nulstillet til næste login. Dog ikke så office beder om initialer ved hver login.
22. februar 2012 - 14:26 #4
(Hvilket OS / System?)
Avatar billede zjat Nybegynder
22. februar 2012 - 15:05 #5
Det er forresten Win7 pro
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2012 - 19:46 #6
kør du med ctrl alt del login ???
Avatar billede venturer Nybegynder
23. februar 2012 - 17:02 #7
En mulighed er at lave det der hedder en "Mandatory Profile".
Jeg kan godt beskrive processen, men det hele står her :)
http://technet.microsoft.com/en-us/library/gg241183%28WS.10%29.aspx
Avatar billede zjat Nybegynder
28. februar 2012 - 07:44 #8
Jep, jeg bruger CTRL+ALt+delete for at logge ind :)

Jeg vil bare gerne have links til artikler, hvor det beskrives. Så jeg selv kan arbejde med det. Så kan jeg altid spørge igen :)
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2012 - 18:53 #9
hj prøv start>computer>Kontrolpanel\System og sikkerhed\System

Jeg vil bare gerne have links til artikler, hvor det beskrives. Så jeg selv kan arbejde med det. Så kan jeg altid spørge igen :)

denne her er med billed :-) http://www.sevenforums.com/tutorials/612-secure-logon-press-ctrl-alt-delete-log.html
Avatar billede zjat Nybegynder
27. februar 2014 - 09:51 #10
hej Rasmus

kan du ikke smide et svar, så lukker jeg denne gamle sag :)