Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 14:55 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 filer på pc ?

Jeg har et lille problem ?

Jeg vil gerne lave en "clean" installation af windows 7 på min computer, men desværre fik jeg ikke en windows 7 installation disk med computeren. Så jeg tænkte på om installations filerne lå på computerens harddisk, for det gør de nemlig på et windows xp styresystem. Har allerede prøvet at lave en reparations disk i håb om at jeg kunne geninstallere windows 7, men det virkede desværre ikke, håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Styresystem:

Windows 7 home Premium Service pack 1

64-bit operativsystem
Avatar billede thadoews Nybegynder
21. februar 2012 - 15:41 #1
Kontakt forhandleren, hvor du købte din computer. De må kunne hjælpe dig!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2012 - 15:54 #2
Det er kun hvis din pc er preinstalleret at installationsfilerne ligger på pc. Det gælder alle Windows styresystemer, og ikke kun XP.
Hvis du kender en der har en Win 7 cd som er magen til dit system kan du bruge denne, men registrere den med din egen produktnøgle.
Så slipper du også for alle tillægsprogrammerne der normalt følger med en preinstalleret maskine.
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2012 - 15:54 #3
Det er muligt at der er en recovery partition på din åc, som du kan geninstallere fra.

Hvad hedder din pc?

System recovery kan tilgåes ved at trykke på følgende i opstart af pc`en:
Acer er f.eks via ALT+F10
HP er via F11
Packard Bell er F11
DELL kan være via Crtl+F11
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 16:57 #4
Haverslev: Vil det lave en fuldstændig "clean" installation ?
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2012 - 17:04 #5
De fleste pc`ere, der leveres med en System recovery partition - vil slette og gendanne computeren "Som den var da du modtog den fra forretningen og startede den op første gang"

Det vil sige, at den sletter ALT du selv har lagt ind af programmer, billeder, dokumenter osv
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 17:13 #6
Men er det så en helt "clean" installation, uden alle de programmer som jeg fik med min computer ?
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2012 - 17:23 #7
Hvis der var installeret programmer i den, da du fik den og startede den op første gang, så vil en system recovery også installere dem igen.
Som jeg skrev tidligere, den blivermed denne øvelse :
"Som den var da du modtog den fra forretningen og startede den op første gang"

Skal du have en REN Windows installation - UDEN andre programmer osv, ja så skal du skaffe en DVD med Windows Magen til den version der er installeret og så bruge den CDkey til dens installation. Samme som er skrevet i indlæg #2
Ellers skal du ud og købe en helt ny Windows DVD og så installere den
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 17:28 #8
Hvordan skaffer jeg en DVD som der er magen til mit windows operativsystem ?
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2012 - 17:30 #9
Ved at se på hvilken version på mærkaten/i pc`en og så spørge venner og bekendte om de ligger inde med sådan en skive.
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 17:36 #10
Er der andre muligheder, til at finde en DVD eventuelt download ?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2012 - 17:44 #12
http://www.mytechguide.org/10042/windows-7-service-pack-sp1-official-digitalriver-download/

Kender ikke noget til denne download side og ved ikke om du kan bruge det.
Der står dog på siden at det er legalt at downloade fra den
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 18:13 #14
220661:

Men hvorfor er det legalt at downloade windows 7 filerne gratis, og man kan købe dem på Microsofts hjemmeside. Er det den fulde version som du har givet et link til
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2012 - 18:22 #15
Læs tekst og linket i #12. Kender ikke siden
kan se at versionerne er engelske, og den ene jeg trykkede på var på 2,4 gb, så jeg vil mene de er fulde versioner.
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 18:25 #16
Når men så tak for det, du kan lige lægge et "svar" så jeg kan give dig dine point.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2012 - 18:39 #17
Vil gerne vente til du evt har prøvet disse filer.

Synes det er vigtigt at vide om det er noget der kan bruges før tråd lukkes.
Jeg vil jo ikke henvise til dem en anden gang hvis det ikke fungerer.
Det forstår du ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2012 - 18:41 #18
Og hvis du alligevel ikke vil bruge dem, må du sige det, så du kan give haverslev point i stedet. Hans løsning virker, men koster selvfølgelig også.
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
21. februar 2012 - 18:51 #19
Det har du sådan set ret i.
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2012 - 08:03 #20
Det er kun ULTIMATE versionen du kan skifte sprog i - forstået således at vis du vil have en dansk udgave af de ISO filer der linkes til, så skal du installere Ultimate versionen  - men der passer din key IKKE til
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2012 - 08:29 #21
Mener jeg har set et fix på det med at skifte sproget i de andre udgaver, men det må jeg se på i eftermiddag.
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
22. februar 2012 - 14:05 #22
Har fået det op af køre, har et program som kan skifte sproget på en hvilken som helst windows 7 pc.

220661: Du kan bare lægge et svar ind, så du kan få dine point.

Men har et andet problem med Microsoft 2010 jeg lægger lige linket op, så i kan tjekke spørgsmålet og måske hjælpe mig.

http://www.eksperten.dk/spm/957931
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2012 - 15:59 #23
Det med at skifte sprog på andre udgaver end Ultimate ( + Enterprise) via et fix, er vist ikke officel windows tilbehør  :-)
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
22. februar 2012 - 16:03 #24
Nej det tror jeg heller ikke, det hedder vistalizator :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2012 - 16:30 #25
Super du fik det til at virke.
Link til side er gemt til en anden gang.
Jeg lægger svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2012 - 16:31 #26
super :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2012 - 16:31 #27
Nå den reagerede ikke første gang.