Avatar billede morten_nielsen Nybegynder
06. august 2001 - 19:26 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Farver

Hej

Jeg er igang med en hjemmeside og ville høre hvilken farver i ville vælge, til:

BAGGRUNDEN
SKRIFTEN

Og hvilken:
Skriftype og Skriftstørelse ville i forslå alle med et seriøst bud vil få 10 point, så husk at svare ellers kan jeg ikke give nogle point, JEG LOVER at i får point hvis i svarer... - husk ikke sådan noget med sort på sort.. vel?

Hilsen
Morten
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 19:28 #1
baggrund > meget lyseblå
skrift  > brun/orange

skrifttype > times
størrelse  > 12-14
Avatar billede nephilim Nybegynder
06. august 2001 - 19:29 #2
hvad med en hvid table på lyseblå baggrund, og så kombinere med lyseblå og sort tekst i den hvid table?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
06. august 2001 - 19:29 #3
Baggrunden: White
Skriften: Black

Skriftype: Verdana
Skriftstørrelse: 12px el 14px
Avatar billede nephilim Nybegynder
06. august 2001 - 19:29 #4
jeg har faktisk set den kombination før, jeg kan bare ikke lige huske hvor :-)
Avatar billede realone Nybegynder
06. august 2001 - 19:30 #5
Skrifttype: Verdana (har næsten alle computere)
Skriftstørrelse: 2+fed til overskrifter, ellers 1 og 1+fed til de steder der skal fremhæves..
Skriftfarve: Mørk hjemmeside=hvid og lys hjemmeside=sort.. Ikke alle de der fancy skriftfarver..
Baggrundsfarven er meget personlig, men jeg foretrækker sort/hvid/grå inden for den genre..
</RealOne>
Avatar billede dar Nybegynder
06. august 2001 - 19:30 #6
Baggrunden skulle jo nok være en lys farve. Jeg foretrækker hvid, selvom den er lidt kedelig er den meget nem at læse. Og man kan jo altid lave noget der ligner et stykke papir på et farvet underlag f.x. her på eksperten
Avatar billede therkildsen Nybegynder
06. august 2001 - 19:36 #7
Jeg har fundet to artikler, som jeg mener er dækkende for dit spørgsmål.

Her kan du læse om de forskellige farvers psykologiske betydning:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=122

Her kan du læse om skrifttyper til skærmbrug:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=114