Avatar billede procossa Nybegynder
20. februar 2012 - 15:23 Der er 12 kommentarer

Western Digital Ekstern Harddisk.

Hej Folkens!Jeg købte i august måned, end ekstern HDD fra Western Digital. Den er på 1TB.
Jeg havde på givne tidspunkt kun en MacBook Pro, og der installerede jeg så softwaren der skulle samarbejde med den eksterne HDD. Det virkede fint, indtil jeg i November købte mig en stationær PC.
Jeg kunne ikke komme i kontakt med den eksterne på den stationære, så jeg valgte at formatere den eksterne i håb om det ville hjælpe..
Nu er jeg så kommet til den konklusion at hverken min MacBook eller min stationærer kan komme i kontakt med HDD'en.
Jeg kan stadig ikke gøre noget ved den Eksterne HDD. Jeg har prøvet følgende:

Formatering Via. Western Digital's eget software til formatering.
Almindelig formatering via. Enheds håndteringen.
Formatering via. Opret og formater harddiskpartioner.
Formatering via Command Prompt.

Ingen af disse metoder er lykkedes og jeg er parat til at smide HDD'en ud.. Nogler sidste bud på hvordan jeg kan rede den?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 15:25 #1
Når du skriver du ikke kan komme i kontakt med den, så formoder eg at formateringen fejler? Eller siger den success? men du kan ikke komme i kontakt med den endnu? Sikker på du formaterer i det korrekt fil system format? Windows er til NTFS hvilket mac os kan komme, men kræver du køber et program der kan, ellers skal det være exFAT (hvis jeg husker korrekt)
Avatar billede procossa Nybegynder
20. februar 2012 - 15:34 #2
Jeg kan godt finde den på computeren, men hvis man går ind i "Denne Computer", er disken ikke tilgængelig. Men hvis man går dybere ind, og tjekker i Enhedshåndteringen, ligger disken der godtnok.
Jeg har valgt at formatere den til NTFS systemet de første gange jeg gjorde det. Men den afbryder altid formateringen, både på MacBooken og på PC'en.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 15:38 #3
#2 Siden du er ny, så blot som en venlig reminder, så skal du ikke smide svar, det skal du bede dem om der giver dig en løsning :)

Prøv i windows og hent EASEUS Partition Manager det er gratis

Og lav en formatering via den, sæt fil system til og være NTFS du kan os forsøge med FAT32 (Og du skal ikke tilslutte den din mac efterfølgende, ud over det så skal du lave en normal formatering og ikke en quick format, for så kan vi se om harddisken er "defekt" eller ej, hvis så vil formateringen slå fejl..
Avatar billede procossa Nybegynder
20. februar 2012 - 15:40 #4
Okay jeg takker for rådet! :D Jeg har kun lagt 2 indlæg ind, så er stadig ny på siden :)

Men jeg vil give det et skud! håber det virker!
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. februar 2012 - 15:55 #5
Du behøver ikke at kasserer den, jeg er næsten 100% sikker på at den kan reddes.
Det første du kan gører er at se på dette link efter deres smartware.
Jeg ved ikke hvilken version du har, men den er sikkert blandt disse.

Smartware link
http://support.wdc.com/product/download.asp?wdc_lang=en

Skulle det ikke virke, så er der software der kan løse problemet.
En af mine tidligere kolleger havde det problem.
Hendes mand havde en Mac, en PC og netop en WD wkstern HDD med Smartware.

Efter at have brugt HDD i Mac i lang tid, satte han den til konens PC, der sagde at HDD skulle formateres.
Han kom til at svare ja.

Og fik derved samme problem som dig.

Jeg har to stk. software på min PC. jeg bruger jævnligt.
Det er Macdrive fra mediafour.com og Recover my files fra recovermyfiles.com
De koster godt nok en del men jeg har haft stor nytte af dem og afhjulpet mange Mac brugere med disse programmer.

Så jeg ved det kan lade sig gøre.

Men prøv nu først Smartwaren fra WD
Avatar billede procossa Nybegynder
20. februar 2012 - 16:13 #6
Jeg har nu installeret Smartwaren. Og den kan godt finde disken men den skriver "No writable WD SmartWare partition found".
Så den kan vel heller ikke gøre meget?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 16:38 #7
#6 Det kunne godt lyde som om at der er ændret i harddiskens rettigheder, prøv med easus hvis du ikke har data på den (Lyder ikke som om du har data på den)
Avatar billede procossa Nybegynder
20. februar 2012 - 16:51 #8
7#
Jeg har prøvet Easus. Det gav heller ikke noget brugbart resultat.
5#
Desuden har jeg også prøvet MacDrive, den fik bare min computer til at gå i stå når jeg genstartede den..
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 16:56 #9
#8 Du kan ikke allerede have gennemført en normal formatering, du har brugt quick format i programmet og ikke normel?
Avatar billede procossa Nybegynder
20. februar 2012 - 16:58 #10
9#
Når jeg prøver at formatere den normalt (eller på nogen anden måde) mislykkes formateringen.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 17:01 #11
#10 Det er et tegn på at der er fejl i den...
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2012 - 17:10 #12
Der ligger måske noget data på disken, som får det til at kokse. Det er set før. Du kan overskrive hele disken med Killdisk 1. gang, så kan du bagefter formatere den i windows til NTFS.
Det tager lidt tid med 1 TB http://active-killdisk.findmysoft.com/