Avatar billede torbenmelander Nybegynder
06. august 2001 - 19:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Screenshots - Novell installlation

Hej \"eksperter\",

I forbindelse med en rapport omkring opsætning af en Novell server, kunne jeg godt tænke mig løbende at lave screenshots af skærmbillerne efterhånden som installation skrider fremad.

Men hvordan gør jeg det ? Kan det overhovedet lade sig gøre når man kører det fra ren DOS .. Hvad hvis man forbinder de to computere ? Kan bruge noget DOS software ??

Jeg er åben over for alle forslag og hvis nogen kan komme med en løsning får de 60 point (el. mere, om nødvendigt, men kun for en løsning!!)
Avatar billede dar Nybegynder
06. august 2001 - 19:33 #1
Det kan godt være at du er nødt til at skrue lidt op for pointtallet...
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
06. august 2001 - 19:34 #2
har du prøvet at bruge \"Print Screen\" knappen?? Normalt vil den lave et screenshot og kopiere det ind i hukommelsen. Det kan så derefter pastes ind i f.eks Paint Shop Pro..?? Kan du køre denne opsætning igennem Windows\' Dos Promt?? Så skulle det gerne virke? Ellers prøv Shift+Print Screen. Den metode gemmer et billede (kan ikke huske formatet) i roden af din harddisk (eks c:) ??
Avatar billede dar Nybegynder
06. august 2001 - 19:38 #3
rasmus_f>> Læs lige hvad han skriver før du svare på et eller andet ingen har spurgt om.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
06. august 2001 - 19:38 #4
Til rasmus_a

Nej den kan ikke køre i windows, det er netop det der er problemet .. Men virker Shift+Print Screen i et hvilket som helst dos-program ??

Har ikke mulighed for at efterprøve det lige nu, men hvis det virker får du dine point i morgen !!

Til alle:

Andre forslag ??
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
06. august 2001 - 19:39 #5
dar -> hvor mange point skal du have ??
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
06. august 2001 - 19:40 #6
Ellers... : Hold \"Print Screen\" nede, så printer din printer skærmbilledet ud - så kan du altid klippe klistre lidt :)
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
06. august 2001 - 19:42 #7
Det sidste virker i hvert fald.. hvis altså din printer kan printe i dos (der følger normalt en \"dos diskette\" med som man kan tilføje sin installation)
Avatar billede dar Nybegynder
06. august 2001 - 19:42 #8
torbenmelander>> JEG skal ikke have et eneste point for jeg aner ikke en bønne om emnet! Det var bare et godt råd.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
06. august 2001 - 19:43 #9
hehe, prøver jeg i morgen ..
Avatar billede codeman Nybegynder
06. august 2001 - 19:44 #10
Hvad med Screen Thief?

Beskrivelse:
To run Screen Thief with the default settings, change to the
\"\\ST\" directory and simply type \"ST\". Screen Thief will then be
installed and you can run whatever program you need to grab a
screen from. To actually grab a screen, press the <CTRL>, <ALT>
and <T> keys together and you will hear a clicking noise from
your PC speaker as Screen Thief is working. The image file
produced will be in colour BMP format and given a name
consisting of the first 6 letters of the name of the program
currently being run followed by a number, eg, \"FILENA01.BMP\".

Kan hentes på: http://www.villa.nildram.co.uk/stdos/

MVH
Peter
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
06. august 2001 - 19:47 #11
lyder også interessant .. kigger nærmere på det i morgen !!

Flere forslag
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
08. august 2001 - 00:20 #12
rasmus_a -> din løsning virkede desværre ikke

codeman -> din løsning virkede kun halvt. det vil sige at den sagtens kunne tage screenshots fra f.eks. dos-installation og fdisk .. men ligeså snart jeg kørte install fra novellcd var programmet ude af stand til fungere indtil jeg afsluttede installationen .. men du har alligevel lært meget noget nyt .. nogen forslag til at løse problemmet!
Avatar billede codeman Nybegynder
08. august 2001 - 17:53 #13
torbenmelander -> Desværre ikke - Troede Screen Thief kunne, men har aldrig eksperimenteret/leget med Novell :-)

Når det nu ikke virkede - skulle vi så ikke finde ud af noget med at du fik pointene tilbage?

MVH
Peter
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
08. august 2001 - 22:12 #14
som nævnt har lært mig noget nyt og jeg brugte programmet til at lave screenshots af DOS installation (og FDISK) .. så jeg synes du har fortjent de point .. Tak for hjælpen (alle)