Avatar billede CPHL Nybegynder
19. februar 2012 - 20:23 Der er 16 kommentarer

mouse over link = billed

Jeg ved ikke om jeg er idiot til at søge herinde. Synes aldrig jeg kan finde det jeg skal bruge ;-)

Jeg har en side med 190 link på en lang række.

Jeg leder efter noget der kan gøre sådan, når musen holdes over hvert link, kommer et tilhørende billed frem. Når musen fjernes, forsvinder billedet. Jeg går ud fra det er noget MouseOver noget.

Er der en der vil hjælpe?
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2012 - 20:51 #1
<ole>

Hvor skal billedet vises?

/mvh
</bole>
Avatar billede CPHL Nybegynder
19. februar 2012 - 21:04 #2
Hej olebole
Det skal bare vises ved musen. Eller tæt ved. Var det det du mente?
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2012 - 21:52 #3
Så er OverLib noget, du bør kikke på
Avatar billede CPHL Nybegynder
19. februar 2012 - 22:09 #4
Hej
Takker.. Jeg har downloadet nummer 2... Nummer 1 stod den ikke var anbefalet...

Men.. Når jeg klikker på een af filerne (den at vide hvilken jeg skal vælge), så åbner den en masse info i dreamweaver som jeg overhovedet ikke forstår.

Altså.. jeg kan godt se det er til forskellige ting.. Men.. hvad jeg lge skal gøre herfra ved jeg ikke :-(
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2012 - 22:12 #5
OverLib er noget af det bedst dokumenterede. Prøv at læse dokumentationen
Avatar billede CPHL Nybegynder
19. februar 2012 - 22:13 #6
Ja nu ahr jeg så downloadet den rigtige hehe.. Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal.. Den pl fil... den kan jeg ikke åbne...

Ai jeg er blevet gammel til det her :-/
Avatar billede CPHL Nybegynder
19. februar 2012 - 22:14 #7
Jo men... Jeg kan da ikke sidde og læse al den kode igennem på hver eneste js fil.. Jeg vil tro jeg forstår 10% af det der står..
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2012 - 22:22 #8
Så lav noget, du synes, er sjovt i stedet. Man kan ikke lære webkode ved at læse Pixi bøger
Avatar billede CPHL Nybegynder
19. februar 2012 - 22:38 #9
Det var da et underligt svar. Jeg sidder med en lille miniside og skal lave en mouseover. Og så giver du mig link til download med noget på over 20 js filer og trods jeg har læst begge sider og en del af tillæggene, aner jeg stadig ikke hvad jeg skal stille op med de 20 js filer. Det her kan altså også bare være fritid man behøver vel ikke være så klog som dig.

Er der en anden herinde der vil hjælpe uden jeg skal være superklog på programmering?
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2012 - 22:42 #10
Hvad der er underligt, er, at du 10 minutter efter, jeg har skevet et link til OverLib, kaster håndklædet i ringen! Gør dog i det mindste en indsats.
Avatar billede CPHL Nybegynder
19. februar 2012 - 22:50 #11
Jamen hvad skulle jeg dog gøre? Jeg kan ikke finde noget program jeg kan åbne filen med. Jeg forstår ikke det der står i js filerne. Der er ingen vejledning. Så hvad er det lige jeg skal gøre?
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2012 - 23:31 #12
Det er formodentlig en zip-fil, du har hentet. Den åbnes fra og med WinXP ved at dobbeltklikke på den. Ellers googler du og finder et program til at åbne sip-filer med
Avatar billede kjeldsted Novice
20. februar 2012 - 00:16 #13
#6: PL filen er en PEARL fil, der kan åbnes med en hvilken som helst teksteditor (DreamWeaver, UltraEdit, Notepad, osv.)

Desuden bør du (inden du begynder at gennemlæse .js filer) læse dokumentationen igennem: http://www.bosrup.com/web/overlib/?Documentation
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2012 - 00:46 #14
Hvor kan man downloade en Pearl fil på bosrup.dk?
Avatar billede kjeldsted Novice
20. februar 2012 - 00:51 #15
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2012 - 00:55 #16
Nåhhh ... det er makemini.pl, som ikke skal bruges til noget, når man tester. Man kan bruge den, men det er ganske unødvendigt for at få scriptet til at virke.

Som altid må jeg referere til forkortelsen i min avatar!