Avatar billede MikoVic Nybegynder
19. februar 2012 - 00:48 Der er 5 kommentarer

Problem med gammel hardisk i ny computer

Hejsa alle

Jeg har problemer med min gamle hardisk. Jeg vil gerne kunne bruge computeren, men så er der det at computeren genstarter hele tiden.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?
19. februar 2012 - 01:00 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Har du bare taget STYRESYSTEM harddisken fra den gamle PC og monteret som STYRESYSTEM harddisk på den ny computer ?
Så vil det IKKE VIRKE ... men netop opføre sig som du beskriver...
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2012 - 01:02 #2
Du er sandelig sparsom med oplysninger om dit problem:) Er der et styresystem på den disk, som er installeret på en anden computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2012 - 08:28 #3
Hvis du putter en gammel aktiv systemdisk ind i en ny pc hvor styresystem er installeret på anden disk, skal du ind og fortælle i bios hvilken der skal bootes på.
Sætter du den bare ind uden du gør det kan bios ikke finde ud af det
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2012 - 08:38 #4
I denne her video hvor der sættes en ssd disk ind og der installeres Win 7 på den, kan man sidst i video (9:25) se hvor man skal ind og finde hvilken disk der skal bootes på
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2012 - 08:38 #5