Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
18. februar 2012 - 21:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Motherboard-grafikkort

Hej!  Alle sammen håber i kan hjælpe mig med mit problem!

jeg har lige købt et nyt grafikkort til min computer og den vil ikke starte op med den!

kan det skyldes min strømforsyning ikke er kraftig nok (den er på 420W)

Grafikkortet er magen til den her: http://www.bazarek.pl/produkt/787571/gainward-geforce-9800gt-1024mb-ddr3256bit-dvihdmi-pci-e-5501800-green-edition.html

Motherboard er magen til det her: http://www.comx-computers.co.za/computer-store-specifications.php?products=10685
Avatar billede Blueeyez Mester
18. februar 2012 - 22:01 #1
Du skal minimum have en 450W i, vil anbefale 600 - 650W
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
18. februar 2012 - 22:41 #2
jeg har prøve med min bro`s strømforsyning som er på 450w med det virkede heller ik men da jeg satte den i min bro`s computer virkede den fint! forstår ikke hvorfor den ikke virker i min?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. februar 2012 - 22:51 #3
Er det en færdig samlet pc eller en i selv har samlet/ fået samlet af andre?:)
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 11:39 #4
Den er stykket sammen.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 11:44 #5
#4 Jeg kunne godt forestille mig at det er psuen der er blokaden, har du mulighed for at sætte din pcs psu over i din brors samt dit grafikkort over i hans 8Undlad dvd drev og harddiske samt evt andet som ikke er nødvendigt for at spare på strømmen.
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 16:06 #6
Jeg har testede det og det virker fint i min bro's pc. Andre gode ideer. ? eller skal der en kraftigere psu til.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 17:00 #7
#6 Du skal bruge din egen psu i din brors og ikke hans psu, ellers kan jeg ikke finde ud af om det er psuen eller motherboardet på din pc den er gal med :)
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 17:18 #8
Det er også det jeg har gjort!
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 17:28 #9
#8 I såfald kunne jeg forestille mig at det er dit bundkort den er gal med..

Det kan os være BIOS der skal opdateres, men det lyder mest som dit bundkort der er en fejl i, hvilket grafikkort havde du i forinden og hvorfor skiftede du?
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 17:45 #10
Jeg havde den her: http://www.amazon.de/Axle-Radeon-Grafikkarte-GDDR3-Speicher/dp/B0030BJNUE

I før jeg købt den anden.

Jeg købte Gainward`en fordi jeg tror den er bedre end Ati radeon`en
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 17:53 #11
#10 og den virkede uden problemer i din pc os nu?

Hvis så er jeg lidt på tabt grund, at din pc kan håndtere det ene men ikke andet virker underligt, især når du har testet i en anden pc og så endda med din 420W psu..
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 17:59 #12
min ati radeon har jeg solgt for de ellers kunne jeg ikke have råd til Gainward`en

det er også derfor jeg lagde det ind på eksperten.dk fordi jeg vidste virkelig ikke hvad jeg skule gøre!!..
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 18:03 #13
#12 Prøv og sæt et andet grafikkort i din pc.. (hvis muligt) hvis du slet ikke kan komme til det så kan det godt være dit bundkort med stor sandsynlighed nærmere betegnet pci-e porten.
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 18:11 #14
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 18:23 #15
#14 Og du har tilsluttet et 6 pin stik til 9800 grafikkortet når den er i din pc?

Hvis så ved jeg ikke hvad der er galt, det giver ingen mening at din pc kan med nogle kort og ikke et tredje.. og vi har testet din PSU og der virkede det os, så mit bedste bud er at det er dit grafikkort der enten har en form for begrænsning eller andet.. og det er blot et gæt, da jeg nok må indrømme selv jeg synes ikke det følgende giver nogen mening.
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 19:32 #16
Nu er det sådan at Gainward 9800 ikke har et 6 polet stik men, må få sin forsyning fra pci slottet. På psu'en er der udgang til 6 pol., men der er ikke monteret kontaktblok på Gainward.(kan dog godt se hvor den burde sidde) Og når den er sat i min bro's fungerer den jo ok. Så den må trække strøm fra motherboard. Den eneste løsning jeg kan se er at mit motherboard evt. ikke understøtter den form for supply.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 19:38 #17
#16 SÅ er det med stor sandsynlighed strøm mangel, 9800 burde ellers tage strøm den vej som dens forgængere, sidder selv med et par Nvidia 6800 og et 8800 og undre mig, for kortet kræver jo da en del strøm...
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 20:03 #18
Tak for hjælpen, jeg køber et nyt grafikkort med strømstrik (6polet)
Avatar billede Audi_is_The_Car Nybegynder
19. februar 2012 - 20:05 #19
Ps. hvordan giver jeg dig point??
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2012 - 21:57 #20
Ved og acceptere dette svar :)

Jeg vil opfordre dig til og overveje nyt bundkort i stedet for evt, så kan du jo bruge kortet endnu, gainward er godt og et 9800GT er high-end :)