Avatar billede petercardel Nybegynder
06. august 2001 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

popup vindue

Hej Alle

I en Accessdatabase har jeg en forspørgsel, som både indeholder tekst og billeder. Er det muligt at lave det billede om til et link og få billedet til at åbne et nyt vindue med billedet i stort format? Jeg ved, at man kan gøre det ved HTML og ASP, men kan man også få samme virkning på en eller anden måde direkte i Access?
Avatar billede johs_j Novice
06. august 2001 - 23:10 #1
Du kan lave en Hændelse ved Klik eller dobbeltklik som åbner det nye vindue. Evt. en ny formular hvor billedet fylder hele formularen.
Det kan let laves som en Makro.
Avatar billede petercardel Nybegynder
07. august 2001 - 13:51 #2
Gider du forklare lidt mere indgående, hvordan det gøres...det lyder som om du lige ved hvordan det skal gøres.

Jeg er parat til at kaste flere point på banen, hvis det er nødvendigt :o)
Avatar billede johs_j Novice
07. august 2001 - 20:19 #3
Åben formularen i design og marker billedfeltet.
Vælg Hændelser under egenskaber - og derefter klik ud for punktet VedKlik.
Hvis der står \'Hændelsesprocedure\' skal det slettes først!

Til højre kommer der nu en knap med en PilNed og en knap med 3 små prikker. Klik på den med prikker og Makrogenerator.

Under Handling vælges ÅbnFormular og tryk på Tab så markøren stadig står på samme linie.
Forneden under Handlingsargumenter, vælger du ved Formularnavn den formular som skal vise billedet i stor format.
Du kan selvfølgelig også vise billedet i en Rapport ved at vælge ÅbnRapport for oven. (Det ville jeg gøre)

Jeg har prøvet at sætte den VedDobbeltKlik, men så åbner den også et billedprogram.

Personligt ville jeg vælge at lave en knap i stedet. På værktøjslinien skal \'Tryllestaven\' væer trykket ind og så skal du blot følge guiden.
Avatar billede johs_j Novice
07. august 2001 - 20:21 #4
Formularen eller Rapporten skal være oprettet inden du laver makroen.
Avatar billede petercardel Nybegynder
12. august 2001 - 11:22 #5
Jeg har løst problemet på anden vis...jeg har lavet formularen med faneblade...på den måde kan jeg få vist billedet i fuld størrelse.

Men nu er der dukket et andet problem op. Hvordan sikrer jeg mig at vinduet er maksimeret når man åbner formularen? Er der en bestemt kommando for det?