Avatar billede mutella Nybegynder
18. februar 2012 - 09:55 Der er 4 kommentarer

Chrome vises som firefox, og anden underlig opførsel

Hej,

Igår gik Chrome ned med besked om at den var chrashet. Samme besked kommer instantly når man starter det op igen. Genstart hjalp ikke.
(kører windows 7 64 bit).

I task manager opdagede jeg for et par dage siden, at chrome vises som firefox. Alt var helt normalt, chrome virkede og når man åbnede et nyt faneblad kom der en ny task. Men den hed altså firefox.

Kikker man i chrome mappen, så ligger der to .exe filer, den ene hedder chrome.exe, den anden hedder firefox.exe. Der er chrome logo på begge filerne.
Jeg kan ikke åbne programmet og checke version, men jeg holder den rimeligt godt opdateret.

Nu vil chrome som sagt ikke åbne, og jeg tænker lidt om det er noget virus eller andet?

Trend micro housecall fandt ikke noget kompromitterende.

Tak.
Avatar billede mutella Nybegynder
18. februar 2012 - 09:59 #1
Fandt version nummeret andetsteds:

.. Hvis det skulle hjælpe nogen :)
18. februar 2012 - 11:00 #2
Hmmm... Afinstall Chrome komplet
Evt. med
www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

---

Slet omtalte Chrome mappe helt ...

---

Install Chrome igen...

---

PS: Din IE bør (skal) også være 100% opdateret... også selvom du ikke bruger den... men 'banditterne' ude i verden kan/vil bruge en ikke opdateret IE ...
Avatar billede mutella Nybegynder
18. februar 2012 - 11:14 #3
Har jeg gjort, og det virkede også, men det var ligeså meget et interesse spørgsmål, for jeg synes det er virkeligt sært at firefox og chrome skulle blive mixet op på den her måde?
18. februar 2012 - 11:33 #4
"Fisk" ...