Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 01:49 Der er 17 kommentarer

Popup Script

Hej! jeg mangler hjælp til at lave et popup, som ikke kan lukkes før 20 sekunder altså "delay"
Popuppen skal indeholde en video, og det skal ikke kunne være muligt at lukke popuppen efter 20 sekunder!
Nogen der kan hjælpe mig?
Giver gerne lidt penge med i
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 15:49 #1
<ole>

Nej, browserudviklere tænker heldigvis på deres brugere. Derfor er den slags naturligvis umuligt. Brug i stedet din tid på noget konstruktivt!

/mvh
</bole>
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 18:21 #2
Jeg skal lave en humor hjemmeside, hvor man kan se alt muligt sjovt, så har jeg tænkt på at lave en lille popup så de kan se en video. som først lukkes når de har set!
Selvfølgelig tænker jeg på min bruger!
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 18:40 #3
"Selvfølgelig tænker jeg på min bruger!" >> Nej, det lyder ikke sådan! Du er tydeligvis ny på dette område, og det, du har gang i, opfattes generelt som rigtig dårlig webskik
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 18:41 #4
olebole, jeg søger bare hjælp da i ikke selv skal besøge min  hjemmeside kan i være ligeglad?
Hvis du lige brugte lidt tid kunne jeg betale..
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 19:08 #5
Hvad er det lige, du ikke forstår? Du kan ikke gøre, hvad du gerne vil kunne! Det er ikke muligt!

Som ekstra gave fortæller jeg dig blot, hvorfor det ikke er muligt. Det er det ikke, fordi browserudviklere beskytter sine brugere mod den slags. Det gør de, fordi det, du gerne vil, ikke er velset på WWW.
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 19:12 #6
Kan man ikke lave en popup ligesom denne?
http://www.like2watch.be/video.php?id=229
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 19:12 #7
Jeg forstår dig ikke helt.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 19:20 #8
Det er ikke en popup. En popup er et vindue, åbnet med JS-metoden window.open.

Den 'poupup', du viser, er formodentlig lavet med jQuery. Det er stadig dårlig webskik, at påtvinge en bruger den slags - men hvis du insisterer, så prøv at søge på jQuery
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 20:40 #9
Men kan man lave sådan nogle over internettet?
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 21:25 #10
Hvad er det for 'nogle', du taler om?
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 21:34 #11
Kan man lave sådan en 'popup' online?
Da jeg ikke ved så meget om programmering af JS og sådan?
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 21:40 #12
Nej, det er nok der, problemet ligger. Prøv at sætte dig lidt ind i helt grundlæggende principper for webkode. Det giver ikke megen mening at beskæftige sig med ting, hvor man er spejlblank  =)
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 22:07 #13
Kender du evt. et sted hvor man kan læse en guide?
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2012 - 22:45 #14
Ja, der er tonsvis på nettet, men konceptet giver ikke så megen mening. Webudvikling er et fag - og det tager lang tid at lære. Jo mindre decideret undervisning/uddannelse - jo længere tid tager det.

Langt de fleste tutorials er skrevet af folk, der ikke selv kan kode, men tror det. Specielt tutorials på begynderniveau udmærker sig ved at være elendige og utroværdige. Først, når man har opnået et vist vidensniveau, begynder relevante artikler at være skrevet af kompentente udviklere, som ved noget om det, de skriver om
Avatar billede caspercasper Nybegynder
16. februar 2012 - 23:01 #15
Jeg er meget god indfor andet slags programmering og html osv. men kan man tag det med en som en bonus hvis man skal til at lære js?
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 00:13 #16
Ja, det siger de fleste - og tror uden tvivl på det - men det er yderst sjældent korrekt. Netop derfor er der så meget utroværdigt og fejlfyldt skidt om emnet på WWW  *o)

- og så har HTML i øvrigt absolut intet med programmering at gøre
Avatar billede caspercasper Nybegynder
17. februar 2012 - 00:45 #17
Men kan man bruge et program til det?
Så man ikke selv skal programmere.
Evt hvis du har må du gerne smide link så for du 200 point:)