Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
16. februar 2012 - 00:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aldrig oplevet noget lignende :D ?!

Hej eskperter

Her til aften rodede min dame rundt på D-drevet i vores billeder, for at få styr på dem :)

Så sker der noget virkeligt underligt :/

Da hun åbner mappen "jannie", opretter en ny mappe derinde som hun kalder "12345", så lægger hun nogle billeder der ligger inde i "jannie" mappen, videre ind i den nye mappe "12345".
Undermapper er jo super gode til at få endnu mere styr på tingene :p

Men så...
Hun lukker vinduet ned, efter at have flyttet de før omtalte billeder lidt rundt, og opdager nu, at vista simpelthen går i stå når hun prøver at åbne mappen "jannie".
Den arbejder og arbejder - "svarer ikke" - og til sidste kommer med de der standart meddelser:
"vent på at programmet svarer"
"luk programmet"
"gendan programmet"
noget i den stil ihvertfald.

Det kan vi gøre om og om igen.... Den svarer aldrig, og vi kan ikke komme ind i mappen..

Helt tilfældigt efter at have prøvet lidt forsk. så omdøber jeg mappen abekattemand (hehe) og VUPTI!  så vil mappen gerne åbne.

Sagt ligeud, vores D-drev kan åbentbart ikke mere "tåle" at vi kalder NOGEN mapper for "jannie", ellers gør den det igen :/

Hvis jeg omdøber en anden mappe, f.eks en mappe der hedder "blandede billeder" til "jannie", så gør den fuldstændigt det samme.

Den vil ikke have nogen mapper hedder "jannie" nu..

Hvad gør man lige ved det?

Min kære Jannie vil gerne kunne omdøbe hendes mappe til Jannie, OG kunne åbne den :)

Håber i kan hjælpe..

Vh
Danny
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. februar 2012 - 00:48 #1
Du kunne bede din dame om at få et navneskifte. Hvis hun nu skiftede navn til f.eks Camilla, så kunne du omdøbe mappen til "Camilla's billeder", og så er problemet løst.
Avatar billede jensenjs Juniormester
16. februar 2012 - 03:00 #2
Som #1 skriver var det måske en løsning.
Men jeg tror at Jannie er glad for sit navn.
Og så er Vista forøvrigt hunkøn, så måske er den Jaloux.

Nå men til det mere alvorlige:
For at prøve at begrænse mulighederne.
Har I hver jeres konto, Jannie og abemand eller ???
Hedder computeren Jannie.
Det er måske lidt langt ude, men med Vista er alt (U)muligt

Hvis har hver jeres konto, så prøv med den anden konto
og se hvad der sker.

Hvis du på en anden konto kan oprette/omdøbe en mappe med navnet
jannie og rettigheder der passer til, er det så muligt at åbne mappen fra den første konto
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 03:09 #3
så er der lige dnne her

gendan din pc til en dato før problemet var der

m.v.h
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
16. februar 2012 - 09:25 #4
#2    Vi hare bare én fælles konto.. såå..

#3    Hmm, ja... Det er jo en mulighed!
Men skal jeg lige se efter om vi har noget der vil gå tabt, som vi har lavet siden det skete...
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2012 - 17:27 #5
#4 Det eneste der går tabt ved en gendannelse er installerede programmer efter den dato du gendanner til. Dine private data og mails burde forblive uændrede.
Avatar billede mads375 Juniormester
19. februar 2012 - 12:28 #6
Hedder admin profilen jannie?
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
19. februar 2012 - 12:47 #7
Nej, den hedder Pozz..
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
02. marts 2012 - 14:34 #8
Ingen løsning